מרוצי המכוניות של פורמולה 1 כבר הפכו לשם דבר ברחבי העולם. אך מה צריך לדעת על הענף המרתק? בפרק הראשון בפודקאסט 'מסלול האצה' בהגשת שגיב מגר, מנכ"ל 'טרייד מוביל' ובועז קורפל, שוחחו השניים על המכונית ששינתה את העולם.
"הכל התחיל והסתיים ברמת הפרויקט במוח של אדם אחד שכבר לא איתנו לצערי, היזם האוסטרי דיטריך מאטשיץ, שהיה מאלה שהלכו מדלת לדלת ומכרו אנציקלופדיות", פתח קורפל. "הוא התמחה בלמכור מוצרים לבית עד שנפלה בחלקו ההזדמנות לפגוש את משפחת יובידייה, משפחה בתאילנד שהמציאה משקה מעורר אנרגיה, הוא טעם אותו, וסגר עם המשפחה הזו שהם ייכנסו יחד לעולמות האקסטרים באירופה. אם אתה עוזב לשנייה את פורמולה 1 ומסתכל ימינה ושמאלה, אתה מגלה שהצנחן שקפץ מהאטמוספירה הוא רד בול, אתה מגלה שזה שעלה להר געש יחף הוא רד בול, הוא הלך למקומות האקסטרים. 49% מהחברה היו שייכים לו ו־51% היו שייכים למשפחה בתאילנד. הבחור האוסטרי הזה התחיל לקדם את המשקה, וגם את אותן מכוניות קטנות בהן דיילות חילקו פחיות חינם. דרך אגב, 'מונסטר' הולכת בדיוק בדרך הזו, גם לעולמות האסקטרים. בקיצור, הוא עשה מיליארדים מהמשקה בלבד".
עוד הוסיף: "ואז הגיע השלב לעלות מדרגה והוא נכנס לפורמולה 1, בהתחלה כספונסר ולא כקבוצה ואז נוצרה ההזדמנות לקנות קבוצת מרוצים ב־2005, והוא לקח לעצמו צוות די טוב. זו הייתה קבוצת 'יגואר', קבוצה כושלת מאוד, המותג היה חזק אבל הביצועים היו על הפנים. בעיקרון זה להתחבר לענף ספורט כשאתה לא מזהה את הספורטאי וכשספר החוקים מטורף כי צריך להכיר את כל מה שקורה על המסלול. זו בעיה. לעומת זאת בכדורגל או בכדורסל הסיפור הוא הכדור והכדור מספק את הריגוש אבל אתה גם מתחבר לדמויות, יש ילדים שאיך שהגיחו מרחם אימם הם כבר יודעים מי זה מסי או רונאלדו - פה כשהסיפור הוא כזה מורכב וכל מכונית היא כדור לצורך העניין, יכול להיות קרב בין שני מכוניות על המקום האחד לפני האחרון וזה כל כך מרתק כי האחד בורח והשני סוגר עליו. זה כבר מתחיל להיות מעניין".
"אם אתה מכיר את הדמויות ואתה יודע מי יושב במכונית, ויודע איך הוא נראה, אתה מתחיל להיות מחובר לבנאדם", אמר קורפל בסיום הפרק. "אם אתה בא ומסתכל על הספורט הזה ולא מבין כלוםף זה כמו לראות אקווריום בלי דגים, אם אתה כן מתחיל להבין זה יתחיל לדבר אליך. הסדרה Drive' to Survive' היא סוג של מבוא ובית ספר מצוין לדמויות ולספורט, פחות לחוקים אבל יותר על המאבקים מבפנים ועל האש והתופת שיש מעבר למסלול בתוך המוסכים בין בעלי הקבוצות, יש שם עסק של מיליונים רבים והמון ריגולים ולכלוכים, בקיצור מה שאנחנו מאוד אוהבים וזה הסיפור, זה לא משעמם".
עריכה: אליעזר בן יהודה ומיכל קדוש