טס לה

גם לכם מתחשק טסלה? • במה זה כרוך? • בועז קורפל, שגיב מגר ויוסי צרפתי על המכונית המדוברת ביותר בשנים האחרונות • פרק 05


הטסלה הפכה למוקד התעניינות מרכזי במהלך השנים האחרונות, כשישראלים רבים שואפים גם הם לרכוש מכונית ולהיכנס למועדון הנכסף. בפרק החמישי בפודקאסט 'מסלול האצה' בהגשת שגיב מגר ובועז קורפל, אירחו את הפרסומאי, איש הקריאייטיב ואיש הרכב יוסי צרפתי, ושוחחו על המותג שעשה היסטוריה. 

"היום אנחנו רוצים לדבר על אחד הסיפורים הכי מרתקים בשנים האחרונות, על מותג על שנבנה, שגורם לאנשים ממש להיכנס לאפליקציה, ללחוץ על שלושה כפתורים ולגהץ 200 אלף שקלים לפני לפני שהריחו את הכיסא", פתח מגר. "אנחנו כמובן רוצים לדבר על טסלה". "זאת דוגמא מצוינת לבניית מותג בדרך מאוד לא אופיינית, מאוד שונה, אולי מזכיר לי את ה'דלוריין' שהמותג שלה נבנה על ידי אדם הזוי ובשיטה הזויה", הוסיף קורפל. 

בתגובה, תיאר צרפתי: "היום אתה יכול לבנות מותג בדרכים אחרות לגמרי, ואילון מאסק הוא בדיוק העדות לכך. כי אתה רואה שבמקום להשקיע עשרות מיליוני דולרים בקמפיינים נוצצים עם פרזנטורים וכאלה, הם פשוט לקחו את אילון שהצטרף אחרי 4 או 5 שנים כשהמותג יצא לדרך ופתאום היה ביקוש מטורף לדבר הזה. הם לקחו את הבעלים של המותג והוא חיקה את מה שסטיב ג'ובס עשה, שהוא נהיה פרזנטור של המותג. מאסק הביא את הבשורה והוא היה הטכנולוגיה, "ראש הכת" שלקח את הדבר הזה קדימה ואמר: 'חברים, אנחנו נעשה את הדבר הזה שונה לגמרי'. ואם כולם הולכים ומשיקים רכב בעשרות השקות, ועולה המנכ"ל הגדול והמעונב בגיל 50-60 לרוב, אז אילון יעלה על הבמה בג'ינס ומעיל, ובלי עניבה".

"הוא עשה שם הצגה, ורואים את כל קהל המעריצים שלו מריעים לו, והם בוחרים במשורה את האנשים שיהיו שם בקהל", הוסיף. "תמיד כששואלים אותי - 'מה זה שיווק', אז אני נותן את הדוגמא של פרנק סינטרה. כשסינטרה היה בתחילת דרכו, האמרגן שלו היה גאון שיווקי - הוא היה עושה הופעות והיה משלם ל־10 נערות כדי שיתעלפו. באחת ההופעות הראשונות שלו, 11 נערות התעלפו. ואתה אומר, 'רגע, משהו קרה כאן?'". 

"היום זה נראה טבעי להיכנס לרכב בלי כפתורים"

מה יש במכונית הטסלה שהופך אותה לכל כך פופולרית? "היום זה נראה לכם טבעי להיכנס לרכב בלי כפתורים, אבל אז הדבר הזה היה נראה משוגע, והם שהם רוצים לתת לאנשים לחוות את מה שהם יודעים בדרך אחרת", השיב יוסי. "נחזור רגע לסטיב ג'ובס שהשיק את האייפון ואמר: 'אתם זוכרים את המקשים האלה שהיו לנו בטלפון למטה? אין את זה יותר. מהיום אתם תתרגלו לחוות משהו בדרך שונה'. גם כאן זה הלך למקום אחר לגמרי. אתה צריך להצית את הלהבה הזאת בקרב האנשים האלה שאוהבים טכנולוגיה, והם יביאו את השאר. כי כשאתה רוצה אנשים שהם אייפונסיטים, אפליסטים או אנשים מהכת של טסלה, הם מדברים על הרכב שלהם בהתלהבות כזו שאתה אומר לעצמך: 'אני לא יכול שלא לחוות את הדבר הזה'". 

"בטסלה הוכיחו שאתה לא חייב להיות על כל לוח פרסומת בעולם או בטלוויזיה, אלא ליצור את הקהילה שלך והיא בעצמה תלך ותגדיל את הנפח והגודל שלה, ותראו איפה החברה התחילה ואיפה היא היום", סיכם קורפל את השיחה. "ובאמת מעניין מה תהיה התשובה כשיקום משוגע בדור הזה שיוכל לעשות אותו דבר". 

עריכה: אורי דבש ומיכל קדוש 

22/07/2025
מסלול האצה
מסלול האצה  |  גרפיקה: חן סעד
Paris