איפה הכסף
עם ענת דוידוב

"לקוחות עוברים למוצרים קצת יותר זולים"

רמי לוי, הבעלים של רשת 'רמי לוי שיווק השקמה', על יוקר המחיה, ועל מדד מחירי המזון שממשיך לטפס • לדבריו, "לצרכן יש כוח עצום ביד"


רמי לוי, הבעלים של רשת 'רמי לוי שיווק השקמה', שוחח עם ענת דוידוב ב-103fm על אודות מדד מחירי המזון, שממשיך לטפס. 

האם הוא הוריד מחירים בחנויות? לדבריו, "קודם כל כן. אני מסתכל על זה גם במאזן של הרבעון האחרון שלי ועל המאזן של כל השנה. אם אני מסתכל על מחיר פר יחידה אצלנו המחיר ירד - ברבעון הקודם המחיר ירד כמעט ב-5 אחוזים. מצד שני, מה שאני רואה זה שלקוחות עוברים למוצרים יותר זולים, אם זה מותג פרטי ודברים כאלו. צרכן יכול לחסוך עשרות אחוזים בקנייה חכמה".

לשיטתו הכוח אצל הצרכנים: "אני תמיד צועק מעל גלי האתר 'לצרכן יש כוח עצום ביד שלו'. אני תמיד אומר ללקוחות שלי: 'תעשו את הקנייה בצורה חכמה, תקנו רק מה שאתם צריכים וברגע שתקנו רק מה שאתם צריכים תיצרו הרבה פחות ביקוש'. בתחילת המלחמה כאשר כולם צעקו צריכים לאגור מים אמרתי: 'בשביל מה צריך לקנות מים? יש מים בברז'".  

ריכוזיות בסקטור הציבורי: "אתה לא יכול לשלם ארנונה במקום אחר או לשלם על חשמל במקום אחר"

האם הוא רואה שינוי בהתנהלות הצרכנים? לוי הסביר: "כשאני מסתכל על כמות הפריטים שנקנים אצלי, בעיקר על הרבעון האחרון, אני רואה שיש יותר פריטים שאנשים קונים אבל גם מגיעים פחות לקוחות. בגלל המלחמה וכל האזעקות אנשים העדיפו, כאשר הם כבר מגיעים לחנות לקנות יותר פריטים, כדי לא לקנות במקום אחר יותר יקר - אנחנו רואים שהלקוח קונה יותר פריטים והמחיר פר יחידה ירד".

איפה לטענתו של לוי אנחנו כן יכולים לראות את יוקר המחיה? הוא טען כי "איפה שאנחנו מקבלים שירותים בסקטור הציבורי, שם זה נעשה באופן שרירותי, ריכוזי ומונופוליסטי. אתה לא יכול לשלם ארנונה במקום אחר או לשלם על חשמל במקום אחר".

מיד נתן דוגמה: "אם אצלי ברשת לא הולך עם מוצר מסוים אני מוריד את המחיר לא מעלה. אם יש מחסור במאזנים של המדינה, חוסר של כסף, הם ישר מעלים את המסים. אם יורידו את המכסים ויסבסדו את מי שצריך לסבסד והמדינה תסבסד, ולא האזרח, אפשר לפתור את יוקר המחיה".

02/02/2025

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


סופר
סופר  |  צילום: יוסי אלוני/פלאש 90
Paris