שוק ה־4X4 הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות, הן עבור לקוחות פרטיים, והן למטרות חילוץ בשטח הררי. בפרק הרביעי בפודקאסט 'מסלול האצה' בהגשת בועז קורפל ושגיב מגר מחברת 'טריידמוביל', אירחו השניים את איש השטח אל"מ (מיל') עופר אוגש מ'אתר השטח הישראלי 4X4', ושמעו מה השתנה בזירת ה־4X4, וכיצד מחלצים לכודים בעזרת רכבי השטח.
"אנחנו במסע ארוך במרוקו, ומגיעים למאהל מקסים בדיונות בלב הסהרה של מרוקו", פתח עופר בסיפור חילוץ ממדבר סהרה. "כמובן מגיעים בחושך, כי תמיד אנחנו אוהבים להגיע באור, אבל באור של לוח השעונים. אנחנו מגיעים בחושך אחרי יום ארוך, מזג האוויר נהדר וזה מסע שכולו גברים. מוציאים את המזרונים אחרי ארוחת ערב מהאוהלים, ומחליטים שישנים יחד מתחת לשמים המדהימים בלב הסהרה. בערך בחצות מי שישן לידי, לא זכרתי מי זה, התחיל לחרחר. חשבתי אולי אני חולם. זה היה נראה שהוא באמצע התקף, ואין לנו עם מי לדבר. אני לוקח את הטלפון הלווייני, מתקשר לרופא היחידה שלי, שנמצא בארץ, ושואל אותו מה עושים. הוא משיב שאין ברירה וצריך לפנות אותו. הסברתי לו שאנחנו במרחק של 24 שעות רצופות ממקום מיושב. הערתי עוד בחור ואת המקומיים, ואמרתי להם 'תקשיבו זה האיש, עכשיו נפנה אותו, ניקח שני כלי רכב ונחצה את הדיונות בלילה, ניסע מהר החוצה, נתאם לכם והכל תיסעו לבית חולים, יבוא אמבולנס מבית החולים".
בהמשך, תיאר: "הודענו לחברות הביטוח וכך התנהל האירוע. באמת עלינו לרכבים ונסענו, המרוקאי שאיתי עבר 3 פעמים על הקוראן עם כל התפילות. נסענו מהר והיה לילה חשוך, הנהג מאחורינו היה נהג מנוסה וטוב, ונסענו ברכבי לנד קרוזר בדגמי אפריקה כשאין מערכות בטיחות, רכבים בסיסיים ופשוטים. הגענו לכביש ואני משחרר את הרכב הנוסף עם הפצוע, ונוסעים לכיוון צפונה, עולים על הכביש לכיוון בית החולים ועכשיו אנחנו צריכים לחזור, ומגיעים בדיוק לארוחת בוקר כשרוב האנשים לא הבינו מה קרה, כשהבחור קיבל סוף טוב".
על טרנד ה־4X4 בישראל, אמר שגיב: "הטרנד הזה של לעבור ל־4X4 לא היה תמיד בישראל, הרבה שנים זה היה די רדום. בשנים האחרונות נכנסים עוד מותגים כמו הפורד ברונקו ואחרים". "דווקא יש הרבה דברים שהצטמצמו, כלומר אני 28 שנים בתחום ופעם כל אחד היה קונה, והיה יותר מבחר", הודה אוגש. "היום נשארה טויוטה לנד רובר, וג'יפ ברונקו. מצד אחד, השוק היה יותר רחב וגדול כי כל אחד היה קונה פג'רו לצורך העניין, היום זה השתנה והמיקוד עבר ל־SUV, ואז אנשים אומרים 'יש לי ג'יפ'. מצד שני, התרחבו מאוד הג'יפונים שהם 4X4, כשלצורך העניין היום היינו בהשקה של הדאסטר החדש, סובארו שמובילה בתחום, הגא'קו נכנס עם הנעה 4X4 ועם מעט יכולות שבילים".
"היום אני מסתכל דרך הארנק", הבהיר. "מבחינתי מה שמדבר זה חלק מהציבור עם החור שבגרוש. כשאתה יכול לעשות שטח סביר פלוס עם דאצ'יה או סוזוקי ג'ימני או איזושהי ויטרה, אז איכשהו תוכל לחיות עם זה וזה בסדר כי זה גם משמש אותך ביום יום. ברגע שאתה עולה למכוניות של חצי מיליון פלוס, והיום טויוטה לנד קרוזר זה חצי מיליון פלוס ולא מה שהיה פעם לדוגמה, מי שיכול באמת לעשות את הוא מי שהאמצעים נמצאים בכיסו".
עריכה: עומר אוקון ומיכל קדוש