גדעון אוקו פתח את התוכנית בשאלה על עליות המחירים ברשתות השיווק ואצל יצרני המזון בישראל, לצד המלחמה לריסון העליות ברשתות השונות. "האם רשתות השיווק ויצרניות בישראל מנצלות את המלחמה כדי להעלות מחירים והאם הממשלה מרסנת אותם?", שאל והסביר: "ב-6 השנים האחרונות מחירי המזון בישראל עלו ב20%. בשנה האחרונה, בזמן שישראל מנהלת מלחמה ארוכה, המחירים המשיכו לעלות בקצב מהיר יותר אפילו לעומת עליית המחירים הכללית במשק".
עוד ציין: "יוקר המחיה בישראל לא דבר חדש, והחיים כאן יקרים מהממוצע באירופה, אבל בשוק המזון הפער הזה רק הולך וגדל. כששואלים את חברות המזון למה המחירים עולים, הן שולפות את צמד המילים 'חומרי הגלם' - מילים שנאמרות גם כשמחירי חומרי הגלם ירדו".