איפה הכסף
עם ענת דוידוב

נפילת הטיל החות'י: "גיים צ'יינג'ר מבחינת הטיסות בקיץ"

כך העריך מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס: "עד שלא תצא הודעה מאוד מפורשת שהגל הזה מאחורינו, אנחנו נראה שהחברות מאריכות את הביטולים שלהן"


ימים בודדים לאחר פגיעת הטיל בנמל התעופה בן גוריון, ביקשה ענת דוידוב לשוחח עם מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, שהתייחס לביטולים הרבים של חברות התעופה שחוששות לנחות בישראל, ולמצבם של תושבי המדינה שמנסים להתרגל לכאוס המתחולל – ועדיין להצליח לטייל קצת בחו"ל.

"האם יש חשש כלשהו מפני עוד ביטולים? שמעתם משהו בשעות האחרונות?", שאלה דוידוב בתחילת הריאיון. סירקיס אישר ששמעו על עוד ביטולים של חברת אייר-בלאטי, ואמר: "אני מניח שהמתח שיתעצם בין המדינות הוא מתח שעוקבים אחריו גם מבטחים, גם גורמי ניהול סיכונים, וגם כמובן החברות עצמן. עד שלא תצא הודעה מאוד מפורשת על זה שהגל הזה מאחורינו – אנחנו נראה שהחברות מאריכות את הביטולים שלהן".

כשנשאל מה דעתו על התקיפה בישראל ועל הכשל הטכני שלא הצליח ליירט את הטיל שנשלח לעבר נמל התעופה בן גוריון, אמר: "אני לא פרשן ביטחוני, אבל יש כאן אסקלציה שלא היינו עדים לה בעבר. וכמובן שבענף שלנו וברמת מתח כזו – אנשים מקבלים החלטות שמשמעותן היא להימנע מלהתקרב לאזור הזה".

לדבריו, בשל העובדה שהאירוע תפס את חברות התעופה בתחילת חודש מאי ובשיעורי תפוסה נמוכים מהממוצע, ייתכן שדווקא החברות הישראליות ייהנו מהעדפה: "אנחנו מעריכים שהאירוע הזה הוא גיים צ'יינג'ר מבחינת הטיסות בקיץ, והישראלים יעדיפו באופן מובהק להזמין בחברות תעופה ישראליות. אנחנו נמצאים בפתחה של העונה, בשיאה של העונה – אחרי ל"ג בעומר יש עלייה בביקושים, לקראת שבועות, שיא הקיץ, ואחר כך חגי תשרי. הישראלים יעדיפו את החברות הישראליות, ואנחנו תגברנו את המטוסים שלנו, ומתכוננים להפעיל 16 מטוסים – שזה מספר שמעולם לא הפעלנו. אנחנו מקווים לקלוט את עודפי הביקוש".

לסיום התייחס למחירים ואמר: "גם בשיא המשבר המחירים שלנו היו הוגנים – והציבור מצביע ברגליים. אנחנו מאוד מאוד מקפידים על זה".

עריכה: עדן בן ארי

06/05/2025
זירת נפילת הטיל החות'י
זירת נפילת הטיל החות'י  |  צילום: חיים גולדברג/פלאש90
Paris