מאז נפילת הטיל מתימן בשטח נתב"ג החל גל ביטול טיסות של חברות זרות. למרות שנמל התעופה חזר לפעילות מלאה החברות הזרות עדיין חוששות לטוס לישראל. ענת דוידוב ביקשה לשוחח עם טלי נוי, סמנכ"לית מכירות ושיווק באיסתא, שהתייחסה לאירוע ולהשלכתו על המחירים של האזרחים הישראלים בדרכם לחופשת הקיץ הקרובה.
בתחילה מנתה את שמות החברות הגדולות שמאז האירוע עדיין לא מגיעות לארץ, ואמרה: "הרוב דוחים לעוד יומיים-שלושה ימים. המקסימום זה עוד חמישה ימים, אבל שם זה עומד פלוס מינוס". דוידוב התעניינה האם ישנם מהלכים שנרקמים עם החברות המדוברות, אבל נוי אמרה כי היא לא יודעת מה קורה בפנים, והסבירה: "אני חושבת שבימים הקרובים אנחנו נהיה עם וודאות יותר גדולה. כרגע אין וודאות, לא יודעים מה יהיה, אבל אנחנו רואים שלמעט לונדון שהודיעה עוד לפני האירוע שהיא לא חוזרת - אין חברה שיצאה בהכרזה שכרגע היא לא חוזרת. אנחנו מקווים שרוב החברות הגדולות יחזרו".
שאלה נוספת שעלתה בשיח היא האם ישנה עליית מחירים. נוי הזכירה שישנה התייקרות, אבל רק לימים הקרובים. שכן, "המחירים משתנים מאוד מאוד מהר. אתמול בדקנו טיסה חזרה מאתונה והמחיר עמד על 150 דולר, היום בדקתי וזה עומד על 262 דולר. הן לא יקרות מאוד, אבל הן מתייקרות בצורה דרסטית מרגע לרגע. אני מניחה שזה בגלל התפוסה שאוזלת. עוד עשרה ימים צפונה אין התייקרות משמעותית ומאוד חשוב שהצרכן ידע – אנחנו לא רואים התייקרות. אני לא מדברת על מי שתקוע בחו"ל ורוצה לחזור, אלא על הזמנות קדימה. אני מניחה שבהמשך גם התפוסה תלך ותרד וגם המחירים ילכו ויעלו. לכן, אני חושבת שכבר עכשיו כדאי להשתריין לקראת הקיץ הקרוב, כל עוד לא רואים את עליית המחירים הקרובה".
"אתם מרגישים את הלחץ של הנוסעים הישראלים?", שאלה דוידוב. נוי הסבירה שהמכירות די רגילות קדימה, אבל הם מרגישים את הלחץ הגדול של הלקוחות שעדיין תקועים בחו"ל. "יש כמות די משמעותית. יש הרבה מאוד לקוחות שתקועים בארצות הברית. בגלל שיש רק טיסות של אל על ואנשים לא רוצים את הקונקשן בדרך הם די תקועים ומעדיפים להאריך את השהות שלהם בארצות הברית". האם חברת אל על העלתה את המחירים? לדבריה זה מאוד תלוי בתאריך. "אם את רוצה טיסה מהיום למחר אז כן, אבל זה כי אין הרבה מקומות. הוסיפו טיסות, בוודאי שהוסיפו. הזמינות היא מאוד מאוד קטנה".
לקראת סיום הריאיון המליצה נוי ללקוחותיה: "כל עוד אנחנו בחוסר וודאות העדיפות היא לחברות ישראליות. לא לקחת את הסיכון או להזמין חברות לואו קוסט. הן אמורות להחזיר כסף. הלקוחות אמורים לקבל את הכסף בחזרה – הבעיה היא לא הכסף, הבעיה היא זה שאתה תקוע בחו"ל", סיכמה.
עריכה: עדן בן ארי