ברגע שנכנסנו לבארבי בנמל יפו היה ברור שזה לא הולך להיות ערב רגיל. הבמה נראתה כמו ג'ונגל מטורף, התזמורת נשמעה כאילו ברחה מאיזה קרקס דרכים בבלגרד, והקהל? הקהל היה מהופנט. מועדון הקצב של אביהו פנחסוב לא נותן הופעות - הוא מכשף את הסובבים אותו. עם סאונד בלקני סוחף, זמרת אופרה דרמטית, רקדנים אוזבקים, רקדניות פלמנקו, לוליינים עם טוויסט ביזארי וחזן - זה לא עוד מופע, זו הכרזת כוונות אמנותית שעדיין לא נראתה בארץ.
פנחסוב נכנס לחיינו ב־2012, ונראה שהוא מצליח לשמור על הקסם באפס מאמץ. לרגל יציאת הסינגל 'בבון של יפו' הוזמנו לחגיגה מוזיקלית שהתחילה הרבה לפני ההופעה עצמה - קהל מגוון, צעירים יותר, צעירים פחות, אפילו כמה זוגות דתיים. די ג'יי מעולה שהפתיע עם שילובים מוזיקליים לא צפויים, ואז זה קרה - הנברשת עלתה למעלה, המקום הוחשך, וזרקור גדול הונח על חזן שפתח בקריאת "שמע ישראל" מצמררת.
חשבתם שזה הסוף? כנראה שעדיין לא הבנתם לאן אתם נכנסים – זמרת אופרה בלבוש ויקטוריאני העניקה גרסה משלה לשיר 'סדנה להעצמה עצמית', באדי בילדר שנראה ממש כמו פנחסוב על סטרואידים עלה על הבמה והשוויץ בשרירים שלו. לרגע חשבנו שהבחור שמתגאה בבטן שלו החליט להתמכר לחדר כושר, אבל בו זמנית הוקרן על הבמה סרטון של פנחסוב שמגיע לבארבי על אופנוע כבד, וכך בדיוק קרה – הוא פרץ את הדלת, עבר בין הקהל ששאג מהתרגשות כשברקע התנגן מארש צה"לי.
בהופעה של 'מועדון הקצב של אביהו פנחסוב כל רגע קורה משהו שאתה לא יכול להיות מוכן אליו, אבל כשאביהו התחיל לשיר נזכרנו שמאחורי הפסטיבל מסתתר פרפורמר אדיר. הוא העניק ביצוע מופתי ל'סדנה להעצמה עצמית'. "מי שלא הולך עד הסוף בסוף הוא נעלם", והוא? לא הולך לשום מקום.
הגאונות של פנחסוב המשיכה עם 'זמר של חתונה' ו'מתעתעת', אבל גולת הכותרת והסיבה לטירוף הבימתי היא 'בבון של יפו', הסינגל החדש שחובק פנחסוב. יוסף מספר הסיפורים ישב על הבמה בנונשלנטיות והפך בכישרון רב את הסיפור מאחורי הסינגל החדש לאגדת עם בעלת מוטיבים מיסטיים. "אני בבון של יפו, הייתי ילד כאפו, אני ברבור ברבוניה, כל הלילה". פנחסוב שופך אוזו לקהל, משתולל, מחליף תלבושות בלי הפסקה. אם הוא היה יכול להיתלות על הנברשת – כנראה שהיה עושה גם את זה. באמצע ההופעה לקח סלולר של מישהו מהקהל ואמר: "זה יעשה לך טוב, אתה תתפתח". ביקש מהקהל לשיר איתו, ואמר: "זה יעשה לכם קארמה טובה".
פנחסוב לא מתיישר עם שום ז'אנר - הוא כבר המציא משהו מיוחד משלו. כשהוא חמוש בלוליין שעלה על חד אופן והקפיץ סכינים באוויר - הוא מצליח לנוע על הציר שבין להיות חד כתער לבין להיות הפרודיה של עצמו. הקהל הישראל עבר שנה וחצי מזעזעות, וכל מה שהוא צריך עכשיו זה מישהו שיודע לתת שואו, להפתיע, אבל לא לקחת את עצמו יותר מדי ברצינות.
בתוך שעה וחצי של מופע מטורף היה רגע אחד בלי מסכות. לפני שביצע את 'בסוף אני מגן דוד' סיפר פנחסוב לקהל: "את השיר הבא זרקתי לפח. אמיתי, ככה אני חי, מה אני אעשה? זרקתי אותו לפח ואז במלחמה התקשרו אליי". לדבריו, פנו אליו לכתוב את השיר הזה, אבל הוא לא כל כך ידע איך הוא קשור לאירוע. יחד עם גלעד כהנא הצליח ליצור שיר מרגש שנכנס לפרויקט מיוחד לטובת פרויקט הוקרה של 'כאן 11' לטובת פצועי ופצועות מלחמה.
פנחסוב ביקש להוסיף: "אני מקדיש את זה לכל מי שלא איתנו, ולכל מי שיחזור, ואני רוצה להקדיש אותו גם לאבא שלי בנימין". הוא שיתף את הקהל בכך שאביו הלך לעולמו רק שבועיים לפני כן, וסיפר על הקשר המיוחד ביניהם. גם כשהוא יצא מהפרסונה הבימתית שלו – הקהל נשאר איתו.
רגע לפני סיום העניק פנחסוב ביצוע סוחף לשיר 'את מצילה אותי', וניכר היה שהוא לא באמת רוצה לסיים את הערב, והאמת? שגם אנחנו לא רצינו שהטירוף המוזיקלי הזה יסתיים. העולם נעצר, לא חשבנו על כלום, והיינו סקרנים לגלות מה הדבר הבא שיקרה, לאן 'מועדון הקצב של אביהו פנחסוב' יכול לקחת אותנו. בשורה התחתונה, מדובר באירוע טוטאלי, עוצמתי ומוגזם בקטע כל כך טוב, וזה בדיוק מה שהיינו צריכים בימים מורכבים אלו.