אל"מ (מיל') נרי ירקוני, ראש מנהל התעופה האזרחית לשעבר, שוחח עם אודי סגל וענת דוידוב על התקיפות באיראן.
"מכינים את זה הרבה שנים, אפילו אני הזקן, שכבר לא משמש כטייס, זכיתי להתאמן על טיסות בארוך הזה כולל שיתופי פעולה עם כל מיני מדינות זרות, ומבחינה טכנית זה מאוד מסובך", ציין ירקוני. "המרחק הוא פקטור מאוד משמעותי, במיוחד שזה בשטח אויב ולא בשטח בשליטתך. זה שונה לטוס לכיוון הזה בלילה".
לדבריו, "לטוס לטווחים האלה יכול להיות קשה טכנית כתוצאה מהעברת דלק או מבעיות במנוע, כשמתכננים פעולה כזו צריך לחשוב בכל רגע נתון איך ניתן לחזור חזרה לישראל. יכולות להיות פה ערמות של תרחישים".
"החלק השני, יושב טייס לבד בקוקפיט חמש שעות בתא דחוס, ואין לו אוכל ואין לו דיילת וזה לא קל. הדבר היחידי שזה עובר יותר מהר מטיסה ללונדון כי לא משעמם לרגע", הוסיף.