שחר שרצקי, סמנכ"ל בחטיבה העסקית באיתרואן, הביא את מסקנות המחקר שערכה החברה בנושא גניבות רכב בחציון הראשון של 2025.
בתחילת השיחה הסביר סמנכ"ל החברה ש־50 אחוז מהרכבים הגנובים הם דווקא לסחר חלפים, ו־50 אחוז הם למכירה. "פעם 90 אחוז מהרכבים הגנובים נועדו לסחר בחלפים, ולא היו חוזרים כרכבים שלמים למכירה". כשנשאל מה פשר העניין הסביר שפעם היו גונבים פחות רכבים, ואילו היום היצע הרבה יותר גבוה. גם ברשות הפלסטינית וגם בשטחי ישראל יש גידול דמוגרפי שמשפיע על גנבת המכוניות.
"איפה יותר קל לאתר את הרכב הגנוב?", התעניינה דוידוב. שרצקי הסביר כי הסיכוי האפקטיבי הוא לעלות על הגנבה בזמן אמת, לפני שהיא עוברת לשטחים, ובכך לסקל את המעבר. "אנחנו יודעים איפה הם עוברים, ומה הכבישים המועדפים. בחצי שנה האחרונה תפסנו 320 מכוניות תוך כדי מעשה, ומעננו עוד עשרות אלפי גנבות. כמובן שאם האוטו חוזר ויש לו מערכת איתור אנחנו נעלה על זה"
ומה הצבע המבוקש? "לא יפתיע אותך – צבע לבן". כשנשאל מה בדבר הדגם המועדף אמר שאין דגם ספציפי, והסביר: "גנבים מתמקדים במה שהכי פופולרי, הכי זמין, והכי קל לגנוב. ג'יפים וג'יפונים זה 50 אחוז מהגנבות, 30 אחוז זה הרכבים הפרטיים, 3 אחוז מסחרי, אופנועים, וכלי צמה. אני אגיד לך גם שגונבים בדרך כלל בין 05:00 ל־06:00 בבוקר".