בנק הפועלים השיק קמפיין לשירות חדש שנקרא 'בנקאות יוזמת' ובו יהיה את 'דן, העוזר הפיננסי המחודש'. הבנק למעשה את האסטרטגיה השיווקית שלו: לא ממתין שהלקוח יפנה אליו, אלא יוזם עבורו. מדובר בשינוי תפיסתי רחב היקף, שמטרתו להנגיש וליזום ללקוחות כלים, מידע ותובנות שמקדימים את הצרכים הפיננסיים שלהם ומסייעים להם לקבל החלטות פיננסיות באופן חכם, פשוט ונכון יותר. יגאל ברקת, סמנכ"ל השיווק של בנק הפועלים, סיפר על כך.
"דן הוא השם שבחרנו לעוזר הפיננסי. הוא מרפרר ל'דן חסכן'. הוא הרבה יותר עדכני. הוא חי בתוך האפליקציה ודואג כל הזמן ליזום ידע ותובנות כדי שהלקוחות יוכלו להתנהל פיננסית טוב יותר", סיפר ברקת והוסיף: "בנקאות אקטיבית זו בעצם תפיסה חדשה של בנקאות שבאה ואומרת 'אני לא רוצה שהלקוח יצטרך לעבוד קשה'. אני נמצא על המידע, אני יודע שנכנסה המשכורת, אני יכול לעדכן אותו שיש לו כסף בעו"ש. אם זה שוכב בפיקדון ולא עושה כסף, אני צריך לעדכן אותו, ואם לא ברור איך להשקיע את הכסף, אני צריך להנגיש לו ידע שיאפשר לו".
"כל הדברים האלה שתיארתי זה בעצם דן. הרעיון הוא שאנחנו הופכים להיות אקטיביים. אנחנו לא רוצים שאתה תצטרך להיכנס כדי לבדוק את הדברים, אנחנו נהיה שם בשבילך", הוסיף, "התפיסה שלנו אומרת שהנגשת הידע, המידע והתובנות תעשה טוב ללקוח וגם לבנק. הכוונה היא לא לפצח פה כלי מכירה אלא לפתח כלי שיעזור ללקוח".
כמה משלמים על 'דן'?
"לא משלמים".