מסחר הוא תחום לא פשוט, בייחוד במדינת ישראל המשתנה מיום ליום. בפרק הרביעי בפודקאסט 'הסודות מאחורי חלונות הראווה' בהגשת בני חליף, אירח בני את איש הנדל"ן מיכה יוגב, שסיפר על ההחלטות ששינו את מסלול חייו לאורך הקריירה, ואת העבודה הצמודה עם עסקים רבים בישראל, ביניהם 'רולדין' ו'אופטיקה הלפרין'.
"25 שנה הייתי קיבוצניק והבנתי שזה מקום נהדר לילדים וזקנים", הודה מיכה תחילה. "אך הבנתי בסוף שצריך לעשות משהו אחר והתחלתי ללמוד ראיית חשבון, סיפר יוגב. "הבנתי בשלב מאוחר בחיים שזה משעמם אותי, ועברתי למגזר העסקי ולרשתות הקמעונאות. 15 שנה הייתי סנמכ"ל הכספים של 'המשביר לצרכן', קבוצת 'זארה' ו'סטימצקי'. החלטתי שאם אני מאמין במשהו, אני מנסה לעשות את זה גם אם זה לא פשוט. הבנתי שנושא הנדל"ן משמעותי מאוד כדי להבין איך לנהל את העסק. אני מטפל עד היום ברשת 'אופטיקה הלפרין', יש לה מעל 100 חנויות. בשנת 2013, פנה אליי הבעלים של הרשת ואמר לי: "אני חושב שהגיע הזמן לשינוי ארוך טווח בנדל"ן המסחרי בחברה". הוא הבין שחמש שנים קדימה תהיה לו בעיה, שהשוק משתנה ושהוא חייב לאמץ דברים חדשים, הוא הבין את החשיבות של לפתוח את החנויות שלו גם בקניונים. בעבר הרשת הייתה פרוסה רק ברחובות, כיום גם בקניונים. זה שינו שאף אחד לא שם לב אליו וזה היופי. המומחיות שלי היא לבצע שינויים שלא נראים לעין".
עוד הוסיף: "אבחר לעשות עסקים במקום בו אני יודע שהאדם שאני עושה איתו עסקים יהיה שם לטווח ארוך ולא יחפש לעשות אקזיט ולעזוב את החברה כמה שיותר מהר. תיקח עסק בריא ותעדיף עסק בריא מאשר עסק שישלם לך יותר ויחפש ולהעיף את העסק. אני מלווה את רשת 'רולדין' 14 שנה. בהתחלה היו 40 סניפים, כיום יש 108 סניפים פתוחים ועוד 20 סניפים בתהליך פתיחה. יש פה ניהול מצוין, הרשת הבינה שכדי להתפתח, היא צריכה לתכנן לטווח ארוך. יש רשתות שעשו את זה בשנתיים או שלוש, אך זאת לא הדרך הנכונה. הרשת עשתה כמה מהפכים, גם בצד שלי שזה הנדל"ן. כשהגעתי, 'רולדין' הייתה רק קונדיטוריה. הבעלים הבינו את השינויים שחלים בשוק ועשו את התהליכים הנחוצים, בזמן הנכון ובצורה מתונה. לפני 10 שנים, שליש מהרשת הייתה מסעדה עם מלצרים, זה לא עבד וזה היה קשה, היו לי ויכוחים מרים עם מנהלים של מתחמים מסחריים. הרשת הייתה מספיק מקצועית כדי לתת חלופה והיום היא בית קפה לכל דבר. השירות האישי ללקוח הוא אחד המרכיבים המשמעותיים בהצלחת העסק".
בסיום הפרק, הבהיר יוגב: "אל תלך למצגת הכי יפה ששלחו לך, תחפש משהו יציב, ותיק, שיש לו היסטוריה ותוצאות. כשבאים אליי זכיינים ומתייעצים, אני אומר להם 'אל תדברו איתי או עם הרשת, לכו תדברו עם זכיינים קיימים'. אל תלכו רק למצליחים, תלכו ותבינו איך הרשת מתייחסת לזכיינים בשעת משבר, כי זה המודל שיגרום לכם להצליח. אני מדבר עם כל כך הרבה אנשים שנמצאים בצומת דרכים בחייהם. זה מפחיד, אין ספק, אבל אני תמיד אומר לאותם אנשים 'לא טוב לכם, תעשו שינוי ומקסימום במקרה הכי גרוע תצליחו'. מי שמנסה מצליח, כשאני עשיתי את השינוי מראיית חשבון אמרתי לעצמי שייקח לי שנתיים או שלוש, אבל שבסוף אני אצליח".