עו''ד שירלי קציר, שותפה וראש מחלקת תעופה, תיירות ומלונאות בפישר (FBC) שוחחה עם ענת דוידוב ב-103fm על הודעת האוצר לפיה ישראלים שנתקעו בחו''ל במבצע 'עם כלביא' לא יקבלו פיצוי.
"הוראות החוק קובעות שהנוסע זכאי לקבל שירותי סיוע. שזה מלון, משקאות, מזון וטיסה חלופית ליעד שלו. הנוסעים זכאים לקבל את הפיצוי בגין ההוצאות שהוציאו על השהייה הממושכת בחו"ל עקב המלחמה. מה שקורה כאן, זה שהכנסת תיקנה את החוק והתיקון נכנס לתוקף ולשרת התחבורה יש סמכות לחוקק צו מיוחד בדיוק כמו במבצע 'עם כלביא'", סיפרה עו"ד קציר.
עוד הוסיפה: "שרת התחבורה, התחשבה בהוצאות החריגות ופנתה למשרד האוצר וביקשה לקבל כיסוי. היה ניסיון ליצור מתווה משותף, שבו גם משרד האוצר ישתתף במספר לילות מסוים ויפצה את הנוסעים שנתקעו בחו"ל וגם חברות התעופה תשלם על הימים שהנוסעים התעכבו בחו"ל".
"ממה שאני שמעתי היום, האוצר לא מוכן להשתתף בכלל, במסגרת המתווה שהציעה שרת התחבורה, והכל תקוע", אמרה והסבירה: "הנוסעים לא מקבלים את החזר ההוצאות שלהם, חברות התעופה לא יודעות איך לכלכל את צעדן מבחינת ודאות משפטית, ואני לא צריכה לספר לך כמה תביעות הוגשו עד עכשיו לבית המשפט".
על התביעות שהוגשו נגד חברות התעופה הוסיפה: "יש כבר למעלה מעשר תביעות יצוגיות שהוגשו לבית המשפט".
"המתווה שדובר עליו עומד על 250 מיליון ש"ח. יש הרבה שיקולים, אני לא יודעת בדיוק מה קרה, מה שצריך היה להיות זה צו שבו כולם ידעו שיש סדר שמתרחש ואחר כך למצוא מי ישלם. אבל חייב לתת מענה לאנשים האלה ואת זה משרד התחבורה היה צריך לעשות", ציינה קציר.
עוד הוסיפה: "חברות התעופה צריכות להשתתף ודובר על זה. אבל אף אחד לא הוציא שום צו ואין כרגע שום מתווה. לא חשבנו שאחרי חודשיים מאז הסתיימה מלחמת 'עם כלביא', חברות התעופה ישלמו לעורכי דין על תביעות יצוגיות. וזה קורה, כי אין ודאות ואף אחד לא יודע לאן זה הולך, בסוף חברות התעופה רוצות להגיע לפתרון שיהיה טוב לכולם והבשורה היום מהועדה זה שאין פתרון ואין אופק".