עוז ברלוביץ', מנכ''ל ארקיע, שוחח עם ענת דוידוב ב-103fm ובישר על הקו הישיר הראשון מישראל לוויאטנם, על ההצטרפות לטיסות הישירות לתאילנד ועל הדיונים בוועדת הכלכלה בנושא הפיצויים לישראלים שנתקעו בחו"ל בזמן מלחמת איראן-ישראל.
על הקו החדש לווייטנאם סיפר: "וייטנאם בשנים האחרונות הפכה להיות אחד הלהיטים של המזרח עבור ישראלים. אנחנו לראשונה בקו היסטורי נצליח להנגיש אותה בטיסה ישירה, סביב 10.5-11 שעות טיסה. זה יתחיל בתחילת ינואר, כרגע עד פסח וככל שהביקושים יגדלו נשקול להמשיך. יש מאות אלפי ישראלים שטסים לווייטנאם ונאלצים לעשות את זה דרך קונקשנים ארוכים ובמחירים לא זולים. אנחנו מביאים מוצר שהוא טיסה ישירה, נוחה, מהירה וגם במחיר טוב. התחייבנו שהמחירים יהיו 1500$ לטיסה ישירה הלוך-חזור. אנחנו גם חוזרים לטוס לתאילנד, שמח שאנחנו חוזרים לשוק שפועלת בו כרגע רק חברה אחת. אנחנו נחזור עם 2 טיסות בשבוע לבנגקוק וגם כאן התחייבנו שהמחירים יהיו סביב 1000$ הלוך ושוב. אנחנו מתחילים בעונה, בסוף נובמבר. הביקושים בחורף הן למדינות החמות ואני שמח שאנחנו מציעים גם מוצר של ארקיע, מטוס רחב גוף ומחלקת עסקים".
על הפיצוי לנוסעים שנתקעו בגלל איראן: "אנחנו שוקלים את צעדינו, אתמול היה דיון סוער. כל חברי הכנסת ויו"ר וועדת הכלכלה ח"כ דוד ביטן קראו לראש הממשלה להתערב בסוגייה הזו. להביא איזשהו מתווה פיצוי לנוסעים. אנחנו בישיבה הרביעית שמגיעים כל חברות התעופה לא רק הישראליות על אירוע שהוא לא באחריות החברות. חוק טיבי לא נוצר למצב של מלחמה, כשמדינת ישראל תוקפת וסוגרים את השמיים באופן חד-צדדי. אנחנו יכולים להבין את זה, אבל אנחנו לא הבעיה, רצינו לטוס ולא נתנו לנו. שרת התחבורה מוכנה לחתום על הצו שפוטר את הפיצוי על טיסות שלא טסו בכלל אבל היא מחכה למתווה כולל, בצדק, שיש מאות אלפי ישראלים שהוציאו אלפי דולרים בחו"ל כשלא היה להם אפשרות לחזור למדינתם. אני חושב שפה משרד האוצר צריך לקחת אחריות על זה. יש הסכמה מקיר לקיר, גם בציבור. מקווה שבסוף יתעשתו ויביאו איזשהו פתרון, זה אזרחים של המדינה שנתקעו בחו"ל בזמן מלחמה".
עריכה: עידן נאור