אודי עציון ('וואלה') שוחח עם ענת דוידוב ב-103fm ודיבר על אודות התקלה החמורה ברכבת ישראל.
עציון סיפק פרטים מן האירוע: "אותה רכבת המשיכה אחרי שפגעה בכבלי חשמל ופגעה בעוד כבלי חשמל. לא רק שלא הצליחו לתקן, הרכבת מאוד מסתורית בפרטים שהיא מספקת לנו בינתיים. היא לא מוכנה להתחייב שזה קרה רק בעקבות רכבת המשא. אנחנו יודעים שנסעה רכבת משא בשתי נקודות במרכז, הצליחה לפגוע בחישמול של שתי קווים מרכזיים. הם לא מוכנים להגיד מה זה עוד יכול להיות. ישר רצו קונספירציות שפגעו ברכבת כדי שאנשים לא יוכלו לנסוע להפגנות. אבל, לא ברור איך רכבת משא נוסעת במקום אחד, המרכז בקרה של הרכבת מקבל התראה שמשהו קרה לחשמל והם נתנו לרכבת להמשיך לנסוע".
על הסיבה שהאירוע קרה ועל רכבת המשא הדו-קומתית: "עבדו על זה שנים, מקומות שזה קיים בהם זה עובד יופי. הרכבת התחכמה והתחילה להפעיל רכבות מטען בשני קומות. איכשהו החיבור בין הגובה של המטען ושל הקומות האלה הצליחה להגיע לקווי החשמל ולקרוע אותם. בגלל שהיה חם אז המתכת התרככה וזה היה מעט יותר נמוך".
שרת התחבורה מירי רגב לא הגיבה על האירוע נכון להיום, על כך אמר: "זה מדהים כי רגב היא לא אחת שבורחת מחשיפה תקשורתית, כל הודעה של הרכבת על קו חדש או משהו חדש, היא ישר באה ונותנת את שלה, היום היא נעלמה. מירי רגב לא נמצאת שלושה ימים ולא אמרה מילה. מחר היא עושה מסיבת עיתונאים על הרכבת מקריית שמונה לאילת, רכבת לאילת לא תהיה פה ב-20 שנה הקרובות אבל על זה היא מוכנה לדבר. לכן היא קבעה את המסיבת עיתונאים ליד קריית שמונה בתקווה שהרבה כתבי תחבורה לא יגיעו עד לשם והיא תפטר משאלות מעצבנות".
"בעיקר ירדו קווים פרבריים, הרכבות עובדות - אפשר להגיע מכל מקום לכל מקום, לפעמים בעזרת החלפה. מעריכים שזה ייקח בין 10 ימים לשבועיים. צריך לתקן כבלים באורך מצטבר של קילומטר. הם ממש העבירו צוותים מפרוייקטים חשובים, החישמול בדרום והמערכת איתות החדשה שאמורה לאפשר הסעת יותר רכבות באיילון למשל, כעל אלו בסטופ כדי לתקן את התקלה. בינתיים היא נחקרת רק בידי וועדה שהקימה הרכבת, וועדה פנימית, משרד התחבורה ממש לא באירוע".
עריכה: עידן נאור