ליאת רון חשפה היום (ה') ב'וואלה' דוח שמראה את המצב הקשה שבו נמצאת 'רכבת ישראל', ותקלות בטיחות שאירעו ברכבות, בין היתר חצייה ברמזור אדום, וכמובן גם קריעת כבלי החשמל מה שגרם להשבתה של הרכבת בימים האחרונים. שחר אילון, מנכ''ל רכבת ישראל לשעבר, התייחס לכך.
תחילה השיב לשאלה - מה קורה כשרכבת עוברת באור אדום: "ברגע שהיא עוברת ב'אדום', הנהג מקבל עונש של כמה דקות, שכל הרכבת נעצרת, גם אם הוא ילחץ על הגז, גם אם הוא ילחץ על הידיות, לא יעזור לו. העונש הוא שם וזה לחובתו של אותו נהג".
בהמשך התייחס גם לתאונות הרכבת הקשות שאירעו בבית יהושע ובדימונה: "התאונות האלה הן באמת טראומה וחלק גדול מהן הביאו למסקנות להפרדות מפלסיות. היו 90 מקומות שבהם היה מפגש בין כביש לבין מסילה והיו תאונות קשות ביותר, היום יש שם גשר, האיצו את בניית הגשרים והפרדת המפלסיות. הרכבת היום יותר בטיחותית כי אין מפגשים בין מסילה לבין כביש".
"בטיחות זה מפתח מספר אחד בכל הרכבות בעולם. הנהלים של הרכבות הם כל כך נוקשים, כל מה שצריך זה לקיים את הנוהל. עכשיו, איך אתה אוכף נהלים? קודם כול אתה עושה הרבה מאוד בקרות, הרבה מאוד פיקוח, הרבה מאוד אמצעים אלקטרוניים שיכולים להגיד לך שמשהו לא בסדר", הוסיף.