גיל מסינג, ראש מטה צ'ק פוינט, שוחח עם ענת דוידוב ב-103FM על מתקפת הסייבר בשדות התעופה באירופה.
מסינג תיאר: "ברלין, בלגיה, אירלנד, אנגליה ועוד, ההשפעה משתנה. בבלגיה חצי מהטיסות היום או בוטלו או נדחו. זה היקף מאוד דרמטי. בכל שדה תעופה מדובר במשהו אחר. בעקבות אותה מתקפה כל צוותי הקרקע עברו לעבודה ידנית, את כל הבורדינג והוצאת הכרטיסים עושים פיזית, ביד. זה אירוע מאוד חריג והם ירגישו אותו גם בימים הקרובים. כדי להחזיר את כל הטיסות ואת כל הסדר מעריכים שזה ייקח לפחות שבוע. אנשים אובדי עצות, לא יודעים מתי הטיסה תצא, וזה משפיע גם על המזוודות. כל זה קורה בגלל תקיפה על חברה אחת שמספקת שירותים לכל שדות התעופה, והיא עדיין לא השתלטה על האירוע הזה".
עוד הוסיף לגבי התוכנה שבה אירעה התקלה: "זוהי תוכנה מרכזית בשם 'ניוז', והיא מנהלת את כל עבודות הקרקע שקשורות לטיסה - החל מהוצאת כרטיסים, הושבות, מזוודות. כל מה שאנחנו רואים בשדה התעופה עכשיו לא עובד. בישראל עובדים עם החברה הזו באופן שונה, ולכן לא הושפעו מהתקיפה. משתמשים כאן ברכיב אחר. ההתקפה הזו מוכיחה שכדי להיות קורבן לא צריך להיות מטרה. מדובר בחברה ששדות התעופה מסתמכים עליה".
על הפקת הלקחים אמר מסינג: "רואים שלשים את כל הביצים בסל אחד זה לא רעיון כל כך חכם, גם לא כאן. החברה ותיקה ומשמעותית בתחום, והיא מאוד נוחה, ולכן הרבה משתמשים בה. אירוע כזה, בסדר גודל כזה, לא קרה אף פעם. זה נחשב לאחת ממתקפות הסייבר הכי משמעותיות בעולם התעופה, וזה מתחבר לכמה חברות תעופה ספציפיות. זה סקטור מאוד מותקף כי הוא מאוד אטרקטיבי, והיקף הנזק פה ענק. לא ברור אם זו מדינה שעמדה מאחורי זה או ארגון ריגול".