אבי סינגולדה, גיטריסט העל שמלווה את מיטב אמני ישראל כבר עשרות שנים, הצטרף לרז שכניק בתוכניתו ב-103fm לשיחה על חלק מאלבומי המופת שיצר ושלל השירים בהם נגינתו על הגיטרה מככבת.
תחילה, סינגולדה סיפר על שיתוף הפעולה עם הפרויקט של עידן רייכל שהוליד את הלהיט 'אם תלך' בשנת 2002, בו התארחה גם הזמרת דין דין אביב, ושאותו כתב והלחין רייכל. בשיחה שיתף איך העבודה על השיר נחתה בחיקו.
"עבדתי עם עידן לפני זה, היינו עובדים בהקלטות. הוא היה מפיק מוזיקלי. היינו באים בבוקר ועושים כ-700 שירים ללהקות צבאיות", סיפר והוסיף שיום אחד רייכל אמר לו שהוא מתחיל לעבוד על אלבומו הראשון ושהוא כותב עבורו סקיצות: "לא היה לו כסף אפילו לאולפן הקלטות. אז הקלטנו אצל ההורים שלו למטה במרתף. לא היו לו תנאים. גיטריסטים יודעים שגיטרות אקוסטיות מקליטים עם מיקרופון. הקלטנו את האקוסטית 'דיירקט', עם כבל".
סינגולדה שיתף גם בתחושות שחווה בעקבות השיר וההצלחה לה זכה: "יש הרבה שירים שעשיתי בהם דברים, שאמרתי: 'זה לא יישאר'. לפעמים אתה בא לנגן שירים של אמנים ואתה מחפש איך לעשות את השיר, אז אתה עושה משהו ואומר 'זה בטח יימחק, זה לא יישאר' וזה נשאר".
סינגולדה גם שיתף על השורשים המוזיקלים שלו ושעליו חונך: "גדלתי על הרוק של פעם. לד זפלין, דיפ פרפל, החיפושיות. כשגיטרה מתחילה ואתה אומר 'אני מזהה את השיר'".
סינגולדה לא נמנע ממחמאות לרייכל ולאמנים נוספים: "הוא מלחין יפה, אני קורא לזה 'כמעט קרוב ללהקות הצבאיות'. שירים עבריים, ישראלים. מי שמתקרב אליו בעיניי זה גם עילי בוטנר. אלו שירים שאתה יכול לשיר בקומזיצים, שירים ישראלים. אחר כך גם ניגנתי באלבומים אחרים שלו. כל פעם הוא השתנה והשתפר ונהיה דברים אחרים. אני זורם איתו".
על העבודה ארוכת השנים עם שלמה ארצי, שיתף: "על שלמה צריך לעשות תוכנית נפרדת. איך הוא הכיר אותי, גילה אותי, מה הוא חינך אותי. הייתי גיטריסט ביישן רצח, הייתי מנגן במחזות זמר, שם לא רואים את הנגנים, הם מעל או מתחת לבמה. בדיוק אחרי שהוא סיים את האלבום 'ירח' הוא בא לסינרמה לשמוע מערכת הגברה חדשה שיצאה ואני תמיד מגיע לפני כולם ומתאמן. אני לתומי ישבתי שם לפני הזמן, לא ידעתי שבעוד שאני מתאמן עם גיטרה קלאסית, מערכת ההגברה הייתה דלוקה בחוץ. הוא נכנס לאולם ושאל 'מאיפה הגיטרה הזאת?'. הוא ירד למטה, לחץ לי יד, וזהו. למחרת קיבלתי טלפון ממנחם המפיק שאמר לי 'שלמה רוצה להיפגש איתך'".
"באתי בהתרגשות שיא לפגוש אותו", סיפר והמשיך סינגולדה: "והוא אמר לי את המשפט הזה: 'יש לי שני גיטריסטים. אני לא יודע אם אני צריך גיטריסט שלישי. אני בודק - או אתה או אקורדיוניסט'. בסוף הוא החליט לקחת אותי".
לגבי עבודתם המוקדמת על האלבום 'שניים', אמר: "בתקליט 'שניים' הוא הציג אותי לקהל. ב'שניים' אני פותח את כל הכנפיים, מראה מאיפה באתי, מה הסגנון שלי ומה ההשפעה שלי. ב'שניים' ניגנתי את כל האלבום, שם גם שומעים את ההשפעות שלי. שלמה היה מזהה דברים ואומר: 'תנגן, תנגן, מה עשית עכשיו?', תמיד הוא היה אומר לטכנאי: 'כל מה שסינגולדה מנגן - תקליט. כי אי אפשר לדעת מה יקרה מזה', כי אני מקשקש כל הזמן".
סינגולדה סיפר על אלתור והקלטת הסולו לשיר 'מנגב לך ת'דמעות' באמצע הלילה, אחרי שארצי התקשר במפתיע: "אני קיבלתי בשתיים וחצי-שלוש בבוקר טלפון משלמה. הוא אמר: 'אני באמצע השיר, חסר לי סולו גיטרה', אני אמרתי לו 'מה זאת אומרת?', הוא ענה 'בוא עכשיו'. אני עם פיג'מה ונעלי בית - נסעתי לאולפן. חיברתי את הגיטרה, ניגנתי את הסולו, מה שיצא לי באותו רגע, וחזרתי הביתה. זה מה ששומעים בשיר".
סינגולדה גם שיתף על חייו המקצועיים עם ארצי: "שלמה זה בית ספר לאמנויות הבמה. יש רשימת שירים על הרצפה, והיא המלצה בלבד. הוא יכול להחליט שהשיר הפותח יהיה 'תתארו לכם'. אני עולה לבמה והוא אומר: 'תתחיל בחום יולי אוגוסט'. אני לוקח את הגיטרה והוא אומר: 'אתה יודע מה? תתחיל ב'שינויי מזג האוויר', בשנייה. ההופעה רצה לפי איך שהוא מרגיש. גם סולמות. בגלל זה שום הופעה לא דומה להופעה אחרת".
על סגנונו המוזיקלי אמר: "אני משתדל להיות מגוון. אני מקשיב לכל מה שיוצא בעולם. להכול, ממזיקה טורקית ועד הבי מטאל. הכל. כדי להתרענן ולנגן דברים אחרים. כי העולם משתנה, וזה טוב שהוא משתנה".