אבי סינגולדה אחראי לא מעט לצליל הישראלי, ונראה שבכל קלאסיקה מקומית בעשרות השנים האחרונות ידו ניגנה. לכן הוא שב לאולפנו של רז שכניק ב-103fm למפגש חוזר. הוא סיפר על מאחורי הקלעים של כמה מלהיטי הזהב שלנו.
למפגש הראשון לחצו כאן
שכניק ביקש ממנו להסביר עבור כל ילד ששומע את התוכנית מה חשוב יותר - כישרון או עבודה קשה. סינגולדה השיב באריכות: "אני מקבל בכל יום הודעות מגיסטריסטים בכל רחבי הארץ, ואני גם מארח בהופעות שלי גיטריסטים ילדים. לא להפסיק לנגן, חייבים תמיד לנגן יחד עם אנשים, וחייבים לראות מה קורה במוזיקה בעולם. אי אפשר להתעמק גם בבוזוקי, גם בעוד, גם בחשמלית וגם במנדולינה, אבל זה מה שאני אוהב. יש לי סיטאר אפילו בבית".
"אני בכל יום שומע משהו אחר. עכשיו אני בתקופה של קאנטרי. אני מקשיב לג'זיסט יוגסלבי מדהים. כל מי שמביא משהו, אני חייב להקשיב לו", הוסיף סינגולדה.
סינגולדה מזוהה עם שלמה ארצי כנגן מוביל בהקלטות ובעיקר - בהופעות. "באלבום 'שניים' שלמה הגיש אותי לקהל. יש גיטריסט חבר שלי שאמר שתמיד היו גיטריסטים אצל שלמה כמו גרי אקשטיין ז"ל, אבל ב'שניים' אתה רואה פתאום בוזוקי או גיטרה ספרדית. מאיפה בא הסטייל הזה? שלמה נתן לי במה. ייאמר לזכותו שהוא מזהה את זה בשנייה, זאת הפקה. כשאדם מפיק טוב הוא יגיד שזה יישאר, וככה זה נשאר", החמיא לו.
"בהופעות הקהל בעננים. לא ידעתי מה זה לנגן בתוך קהל. הייתי תמיד ביישן גדול, הווא חינך אותי. עד היום אני עושה את זה", הודה.
הוא סיפר על נגינתו בשירה של שרית חדד 'הייתי בגן עדן'. "השיר לא היה ככה, הוא היה מאוד עדין ויפה. באתי להקליט כמו שבאתי לכל שיר. אמרתי למפיק: 'בואו נעשה את זה קצת רוק. נישמע כמו להקת הסקורפיונז'".
"שרית חדד לא ידעה שזה יהיה ככה. בשירים ים תיכוניים לא היה רוק כזה, אתה מחכה לאיזה זמר באנגלית שיתחיל. וזה מה שיצא", סיפר. "ניגנתי כמעט בכל האלבומים שלה, והיא מדהימה. יהודה קיסר ביקש ממני לעשות את זה פחות מהר, כי הוא היה צריך לנגן את זה בהופעות", הוסיף בחיוך.
לאחר מכן סיפר על תפקידו בלהיט שהקפיץ את הקריירה של חנן בן ארי - 'החיים שלנו תותים'. "אייל מזיג שהפיק את האלבום, אני עובד איתו בהקלטות. באתי לסשן להקליט, הגיע חנן לאולפן אחרי שהוא ניגן באירוע, והראה לי וידאו".
"אמרתי לו: 'שרפת את המדינה עם השיר הזה', והוא אמר שזה לא יכול להיות", הוסיף סינגולדה. "אייל הכפיל את מה שעשיתי עם כינורות. אבא שלי מרומניה ואימא של מטוניס. אימא שלי שמעה הרבה אום כולתום ופיירוז. בתוך השיר מסתתרת מנגינה כזאת. קשקשתי בצחוק, וזה נשאר, וזה חלק מהשיר בפנים. הוא מוכשר אש האיש הזה".
הגיטריסט סיפר על 'שמתי לי פודרה', שיצא באלבום הבכורה של אביתר בנאי ב-1997.
"הוא עשה אלבום פסנתר לגמרי, והוא לא רצה שום שיר אחר. הפיק אותו אז חיים שמש. הוא התקשר אליי: סיימנו אלבום כמעט, ואני רוצה שתנגן גיטרות על כך מיני שירים, ונראה אם זה ייכנס לאלבום. זה נשאר באלבום. הייתי צריך להבין שזה אלבום פסנתר, והייתי צריך לעטוף אותו בגיטרות כדי שהוא לא יפריע לפסנתר, שיהיה רך ונעים. אביתר לא בא, אמר: 'עשו, אני מקווה שאוהב את זה'. צריך להתחבר להפקה כדי שזה יישמע טוב. זה התאים לאבייתר, וזה נשאר".
מכאן השיחה התגלגלה לבנאי אחר, יובל. סינגולדה ניגן בשירו 'לא יכול לעצור את זה'. הוא סיפר על כך: "הפיק את האלבום אבנר חודורוב. הוא אמר שצריך פתיחה לשיר. הייתי שוב צריך להמציא לו פתיחה. ביקשו ממני סולו שיעזור לאווירה. השיר מדבר על לבנון, וצריך טעם ערבי, ניגנתי פה קצת כמו עוד אבל על גיטרה חשמלית, עם סאונד פתוח כמו של להקת הצלליות. זה סאונד של להקת הצלליות עם ג'יימס בונד. אתה מריח את לבנון באוויר דרך הדבר הזה".