מסלול האצה

מוביליטי, כל התשובות

בועז קורפל, שגיב מגר, ואורלי גרופר, מנכ''לית ומייסדת 'נשים במוביליטי', על האהבה לעולם התחבורה ועשייתה בתחום • פרק 11


ככל שחולפות השנים, ישנן יותר ויותר נשים בענף התחבורה. בפרק ה־11 בפודקאסט 'מסלול האצה' בהגשת בועז קורפל ושגיב מגר מחברת 'טריידמוביל', אירחו את אורלי גרופר, מנכ"לית ומייסדת 'נשים במוביליטי' ושותפה בקרן ההשקעות 'Mobility Capital', ויחד שוחחו על מנהיגות ועל פועלה בתחום. 

"אני חננת מוביליטי, זה כל מה שעשיתי כל החיים שלי", שיתפה תחילה. "התחלתי בעולם התעופה, הייתי במבצעים של טייסת קרב, מפקדת קורס מבצעים. אחרי הצבא גייסו אותי לתפעל צי מטוסים של חברת תעופה פרטית. אז, כשכל החברים שלי התחילו למלצר, אני כבר הסתובבתי עם שני פלאפונים ופייג'ר, כבר הייתי בעבודה של גדולים. אמרתי לעצמי שהמתנה שלי לגיל 40 תהיה רישיון למסוק. אבל אחרי שאמנון שעשוע ועוד כמה עשו תאונות, אמרתי שאולי עדיף סקיפר. החלום שלי הוא לגור בצפון, בטבע, עם מסוק בגינה ולטוס לתל אביב לפגישות. אחרי התואר הראשון הקמתי את 'בליץ מוטורס', חברה לאופנועים חשמליים. הייתי היזמת הראשונה באקו-סיסטם הזה שנקרא אז 'Smart Transportation', מה שהיום נקרא תחבורה חכמה. המטרה שלי הייתה להביא לשוק אופנוע חשמלי שהוא גם חזק וגם נגיש במחיר. הישראלים אוהבים מהירות, אוהבים לצאת ראשונים ברמזור ורציתי שהם לא ייאלצו לוותר על זה רק בגלל שהם בוחרים בחשמלי. כל פעם שהורדתי אופנוע בנזין אחד מהכביש, הרגשתי שזה עולם ומלואו. עם כל האהבה שלי למוביליטי, מעולם לא התחברתי לאגזוז, או לנסוע מאחורי אוטובוס או רכב מזהם". 

בהמשך, שיתפה: "ייצגתי את תחום התחבורה הישראלי בנציבות האירופית ובפורומים של שיתופי מחקר ופיתוח. זה היה פשוט ה'אני' שלי, כבר לא רק חברה אחת, אלא אקו-סיסטם שלם. נחשפתי ל־'White Papers' של 2050 של אירופה, לאן הולכת החדשנות, האוטונומיה, החשמול, עירוב השימושים, איך ביום משנעים אנשים ובלילה מטענים. זה פתח לי עולם שלם. אחרי שהתמזגו עם רשות החדשנות ועברו לאיירפורט סיטי, הבנתי שעם הקטנוע שלי אני לשם לא מגיעה, זה פשוט לא נגיש".

"הגענו למצב ששמנו את ישראל בטופ 3 בעולם"

וכך הגיעה לתפקיד הבא שלה, הקמת קהילת 'אקומושן', אחת הקהילות המשפיעות בעולם ובתחום התחבורה החכמה. "כשנפתחה המשרה, קהילה של תחבורה חכמה, קפצתי על זה. היום הקהילה מונה מעל 800 סטארט אפים", סיפרה אורלי. "המטרה הייתה לעזור להם לצמוח, ליצור קהילה של הזדמנויות, חיבורים וצמיחה. בין 2017 ל־2021 ניהלתי את הקהילה, והמטרה שלי הייתה להפוך אותה למפלצת גלובלית והצלחתי. הגענו למצב ששמנו את ישראל בטופ 3 בעולם. היו את הסיליקון ואלי, את סין ואת תל אביב. מי שלא היה כאן, לא היה קיים. זה היה סיפור הצלחה אמיתי".

"לפני ארבע שנים הצטרפתי לקרן 'מוביליטי קאפיטל', שבה שותפות 'דן תחבורה ציבורית' ו'סמלת', שמחזיקה ב־12 מותגים כמו פרארי, מזראטי, פיאט, סובארו, ועוד", הדגישה בסיום. "אנחנו משקיעים בסטארט אפים בשלבים מוקדמים, ומסתכלים על מוביליטי במובן הרחב ביותר, תחבורה יבשתית, ימית ואווירית, וגם על העברת דאטה כחלק מהתחבורה עצמה. תחבורה חכמה היא דרך יעילה, ירוקה וחכמה לשנע אנשים, מטענים ונתונים. ביבשה, באוויר ובים. עכשיו אני עובדת על הדבר הבא אנחנו מסתכלים על תחום הרובוטיקה, על עולם הדיפנס, ועל ההשפעות של AI. מבחינתי שלוש המילים החשובות ביותר הן: בטיחות, בטיחות, ובטיחות, בתוספת של ניסיון".

14/12/2025
מסלול האצה
מסלול האצה  |  גרפיקה: חן סעד
Paris