קרסו ובוזגלו
עם רפי קרסו וצ'רלי בוזגלו

"איך אנחנו עושים את זה מבפנים"

יערה מרציאנו על המהפכה הדיגיטלית: AI בעולמות הטלוויזיה, התרבות והיצירה • מרציאנו: "הכלים נועדו לעזור לנו להשתפר ולהתייעל"


יערה מרציאנו, 'קול האנטר' (Cool Hunter) ויועצת להטמעת AI בארגונים, שוחחה עם קרסו ובוזגלו ברדיו 103fm על איך הבינה המלאכותית משנה את עולם היצירה והתרבות

תחילה הדגישה מרציאנו את השינוי הדרמטי בעלויות ובסיכונים בתעשיית התוכן: "בעצם, בשנתיים האחרונות אני מתעסקת בכל מה שקורה בעולם הטלוויזיה, התרבות והיצירה, ואיך הבינה המלאכותית משפיעה על כל תהליכי העבודה שלנו בתעשייה הזאת. אם עד היום ידענו לייצר אפקט של פיצוץ של בניין בסרט אקשן, מהלך שעולה לנו המון כסף, זמן ומשאבים, ואף כרוך בסכנות לצוות היום, באמצעות בינה מלאכותית, ניתן לייצר את הדברים האלו בקלות ובבטחה".

עוד נתנה דוגמה: "בדיוק חברת נטפליקס חשפה שהיא השתמשה בכלי AI כדי לייצר סצנה, במקום לפוצץ בניין אמיתי. זה חסך להם זמן וכסף משמעותיים. תפקידי הוא לייעץ לחברות איך אנחנו מנתחים מחדש את תהליכי העבודה הקיימים ומטמיעים חשיבה חדשנית. מניסיוני, לשנות את הדרך שבה הורגלנו לעבוד זה לא פשוט בכלל, זה מכניס להרבה חרדה בקרב העובדים והמנהלים".

על ה'פומו' וה'פובו', החרדה מאי-רלוונטיות בעידן החדשנות הרחיבה: "אני מתעסקת בעולמות טכנולוגיה ותוכן ובמובן הרחב של שינוי ארגוני פנימי והטמעת חשיבה חדשנית. זו, בגדול, העבודה שלי. בעקבות מהפכת הבינה המלאכותית אנחנו חווים כל היום 'פומו' (FOMO - Fear of Missing Out) של דברים חדשים שכל הזמן מגיעים, ואני מניחה שכולם מכירים את המונח, הרדיפה אחר הדבר החדש שיוצא לשוק".

"כולנו מרגישים את החשש לא להיות רלוונטיים"

כאמור: "הבינה המלאכותית הכניסה את ה'פובו' (FOBO - Fear of Being Obsolete), הפחד להיות לא רלוונטי ומיושן. כולנו מתמודדים עם זה, כולנו מרגישים את החשש לא להיות רלוונטיים, גם אנחנו, האנשים המבוגרים, וגם הדור הצעיר. אלו דברים חשובים שאנחנו צריכים לחשוב עליהם, בין היתר בנוגע לאופן שבו אנו מחנכים את הדור הבא".

בנוסף, הציגה פתרון מעשי להתמודדות עם החרדה וקצב השינויים: "זה עולם שמשתנה כל כך מהר, שקשה לעמוד בקצב. אני ממליצה, אם תיקחו אתגר ותעבדו כל חודש עם כלי אחר של בינה מלאכותית, ואם תקדישו כל יום חצי שעה ללמידה או עשייה, לטעות ולנסות, אני מבטיחה שתוך חודש תשלוטו בכלים האלה. הכלים הללו נועדו לעזור לנו להשתפר ולהתייעל".

לסיכום, מרציאנו תיארה את המעבר משלב ה'הייפ', לשלב היישום המעשי והצביעה על הטמעה אסטרטגית כאתגר מרכזי: "גם החברות הגדולות עברו שלב: אם בהתחלה כולם רצו לדעת 'מה זה AI?' ולשם כך עשיתי המון הרצאות השראה, אז לאט־לאט אנחנו כבר בעידן שבו החברות רוצות לדעת איך אנחנו עושים את זה מבפנים. איך מטמיעים את ה-AI באמת בתהליכי העבודה היומיומיים. בינתיים, רוב הארגונים שיחקו בזה, אבל זה עוד לא יצר שינוי משמעותי ועמוק בתוך החברה".

03/11/2025
פרופ' רפי קרסו ועו"ד צ'רלי בוזגלו
פרופ' רפי קרסו ועו"ד צ'רלי בוזגלו  |  צילום: תם וינטראוב לוק
Paris