משה מורנו, מהחטיבה לביקורת מערכת הביטחון במשרד מבקר המדינה, שוחח עם ליאת רון ב-103fm על הדוח לציבור שמפרסם מבקר המדינה בנושא הרכבת הקלה.
"אחד הדברים שמצאנו", סיפר. "זה שיש היעדר תו תקן שמגדירה המשטרה את הקבלנים שבונים את הרכבת במה הם דרישות האבטחה".
ליאת רון: "איזה תו תקן הקבלנים צריכים לעמוד בו?".
מורנו הסביר כי "הקבלנים ניגשים למרכז, כדי שידעו מהם דרישות האבטחה לרכבת ואילו אמצעים צריכים להיות מותקנים בה". מורנו הסביר לדוגמה: "בדבר הכי פשוט ושכולם רואים בעיניים: עמודי נגיפה. העמודים הקטנים שמפרידות או מונעות את האפשרות שרכב יפרוץ. מה שהיה עם הקו האדום, הרבה מהדרישות הגיעו תוך כדי התהליך של הבנייה. מצאנו שעמודי הנגיפה היו במקום בו עיריית תל אביב התנגדה".
לדבריו, "מצאנו שמכיוון שהמשטרה מאשרת את פתיחת התחנה, כי זה רישוי עסק לכל דבר, אז בשלבים מאוחרים יחסית נחשפים לדרישות האלה. זה מכלול של מספר דברים: מעגלי אבטחה, כוחות שיטור, אבטחה מעבר למה שרואים בתחנה עצמה, ואמצעים טכנולוגים שונים".
הוא הוסיף כי "הצגנו פערים באבטחה. הפער ברכבת, ובישראל בכלל, זה לא ייחודי. מרבית המאבטחים הם משוחררי צבא, לוחמים, סטודנטים. הפערים באבטחה משמעותיים. הרגשנו את זה במיוחד עקב הלחימה כי רבים מהמאבטחים גויסו ולחמו. צריך לתת מענה גם בשנים הבאות, לצורך שיגדל ויתרחב, לעוד ועוד מאבטחים. מי שאחראי על הביטחון זו משטרת ישראל. על האבטחה בתוך הרכבת יש עבודה משותפת של משטרת ישראל וחברת נת"ע. הסמכות ברורה".