אין נהג בישראל שלא עשה לפחות פעם אחת כמעט תאונה בגלל שליח של וולט שקפץ לו מתחת לגלגלים. מי שלא חווה את זה, כנראה לא נוהג כאן. שליחים על קטנועים ואופנועים חותכים נתיבים, עולים על מדרכות, חוצים באדום ונכנסים לצמתים כאילו חוקי התנועה הם המלצה בלבד, והכול בשם המשלוח המהיר, והטיפ.
עכשיו וולט מציגה חידוש מפעים: מלשינון ב־WhatsApp. ראית שליח שמתפרע? תדווח. תצלם. תשלח. פתרון גאוני, אם מתעלמים מהשאלה הבסיסית למה בכלל צריך מלשינון. במקום פיקוח, אכיפה, או שינוי מודל תמריצים שמעודד טיסה על הכביש, וולט מעבירה את האחריות לציבור. אתם תצלמו, אתם תדווחו, ואנחנו נבדוק.
יונה יהב, ראש עיריית חיפה, בחר בדרך פחות יצירתית ויותר אפקטיבית. לא קבוצות וואטסאפ ולא פניות נרגשות. אחרי אינספור תלונות על שליחים שמוציאים את העיר מדעתה, הוא החליט לסלק את וולט מחיפה. מבחינתו, זה לא שירות. זה מטרד.
והתגובה של וולט? מנומסת, מודעת, עטופה בדאגה לבטיחות. יופי של יחסי ציבור. בפועל, שום דבר מהותי לא ישתנה. בין וולט לשליחים אין יחסי עובד מעסיק, ולכן לכאורה אין לה אחריות. השליחים ימשיכו להשתולל על הכביש, ואנחנו נמשיך לקלל.