איפה הכסף
עם ענת דוידוב

"כשהתחרות מתחילה לשרוף, תג המחיר יודע להתיישר"

ליאת רון פתחה את התוכנית עם התייחסות לירידת מחירי השוקולד: "שחקן אחד מזיז מחיר והבלתי אפשרי הופך לאפשרי בתוך ימים"


בשבוע שעבר סיפרתי כאן על ירידת מחירים לא שגרתית בקטגוריית השוקולד. שתי טבלאות של המותג הפרטי של שופרסל, בייבוא משוויץ, בפחות מ־4 שקלים ליחידה. לא בגלל נס, ולא בגלל התעוררות מצפונית. פשוט כי מישהו החליט שאפשר.

מאז מתברר שזה לא היה אירוע חד־פעמי. פתאום יש תחרות. קרפור מוכרת שוקולד ממולא של עלית ב־4 שקלים. רמי לוי אונליין מצטרף. ויקטורי מוכרת מילקה ב־5 שקלים. אותם מוצרים, אותם מותגים, אותן עלויות פחות או יותר. רק תג מחיר אחר, ופתאום הוא עובד.

וזו בדיוק הנקודה. במשך שנים הסבירו לנו למה אי אפשר. קקאו, אנרגיה, הובלה, שערי מטבע. רשימת תירוצים מוכרת היטב. ואז שחקן אחד מזיז מחיר, והבלתי אפשרי הופך לאפשרי בתוך ימים.

המסקנה פשוטה ולא נעימה: המחירים הגבוהים לא היו גזירת גורל. כשהתחרות מתחילה לשרוף, תג המחיר יודע להתיישר.

16/12/2025
Paris