אמן החושים נמרוד הראל שוחח עם איריס קול ב-103fm על מופע שבו הקהל הוא הכוכב: 'אחד למיליון', חוויית אומנות חושים אינטראקטיבית שבה הצופים עצמם מבצעים את הבלתי אפשרי.
תחילה סיפר הראל כיצד נולד הרעיון למופע החדש: "זו חוויה מסוג אחר. אני שנים מופיע על במות ומדהים את הקהל. האמת, היה לי לפני שנתיים קטע במופע אחד שבו הקהל עושה משהו בעצמו, הם הדהימו את עצמם. וזה היה קטע כל כך חזק, ואמרתי לעצמי 'איזה יופי אם הייתי יכול לבנות מופע שלם שבו הקהל עושה את המופע'. זה אתגר לא פשוט. בניתי את המופע קצת כמו מחנה אימונים. למופע קוראים 'אחד למיליון', וכשמו כן הוא. אנחנו מתחילים את המופע בניסוי שהסיכוי שהקהל יצליח בו הוא אחד לשניים. בסוף המופע הקהל מצליח לבצע משהו שהוא אחד למיליון".
עוד אמר על החוויה כי היא דורשת נוכחות פיזית של הקהל: "זה לא מבחן. אנשים לא באים לעבוד, זה עדיין מופע חווייתי. בהכי פשוט, לקחת את הקהל ולהגיד, 'הנה יש קובייה ותגידו לי מה אתם מרגישים, איזה מספר'. או שלכל אחד יש קלפים ביד, אז שיחשבו על קלף. מי שמגיע למופע יבין למה הדברים לא עובדים דרך הטלפון, אתה ממש צריך לראות את הבן אדם. הקהל צריך לראות. אנחנו מעלים מישהו על הבמה, אני יורד לקהל, והקהל עושה בחירות. זה מופע שהקהל עושה אותו, לא אני".
עוד תיאר את החוויה של הקהל כאילו הם עצמם הופכים לאומני חושים: "זה לא שאתה תצליח או תיכשל, אבל אתה חווה חוויה איך זה מרגיש להיות אומן חושי, וזאת חוויה מסוג אחר. חלק מהדברים במופע אני מסביר איך אני עובד. לאומן חושים יש הרבה כלים שעומדים בפניו. חלק מהכלים זה מעולם הטריקים, חלק מהכלים זה מתחום ההשפעה והשכנוע. יש טכניקות שכנוע ויש לי הרצאות בנושא. זה תחום שנורא מעניין אותי".
בהמשך נכנס לעומק העקרונות הפסיכולוגיים והחברתיים שמאחורי קסם השכנוע וההשפעה: "צריך לנסות להבין את הבן אדם שמולך, מה מניע אותו, מה הוא רוצה. לחשוב מה הרצון שלנו, על מה הוא בנוי. למה מרגיש לי בטוח לעשות משהו כי אמרו לי שכבר 100 אנשים עשו אותו. לחשוב מה גורם לי להתחייב על משהו, איך אני גורם לבן אדם להתחייב. יש טכניקות שלקוחות מתחום המחקר הפסיכולוגי והסוציולוגי".
עוד הסביר על הגבולות החוקיים של היפנוזה בישראל: "הדברים האלו נמצאים בספרים. יש ספרים על השפעה. אני לקחתי את הספרים והטכניקות שהם מתחום העולם המסחרי, משכתי אותם לתוך העולם שלי. גיליתי שאת הדברים שאני הכי אוהב לעשות אסור לי לעשות, זה פלילי. אסור לי לגרום לבן אדם לשכוח את השם של אשתו, לדוגמה, היפנוזה. פה בישראל אסור להשתמש בזה לצורכי בידור, בגלל חוק שפעם נחקק בעקבות מישהי שנתקעה בהיפנוזה. התחלתי לקרוא ספרות שעוסקת בהשפעה. יש עוד סוג היפנוזה שבו אתה מדבר עם הבן אדם, מנסה להבין מה מניע אותו לפעולה".
הראל תיאר את תהליך הניתוח של האדם העומד מולו: "אני צריך להבין מה מניע את רוב בני האדם, ולשאול מה מניע את האדם שמולי: האם יניע אותו פידבק חיובי או המחשבה שאני משתמש באיזו טכניקה? אני לוקח בחשבון הכול, אפילו את זה שמצלמה מצלמת אותו. ברגע שאני מבין את כל זה, אני יכול לגרום לבן אדם להגיע למצב שהוא מאמין שהוא חש שיתוק בגוף שלו".
לסיום שיתף הראל בגישה האישית שלו לחיים והזמין את הקהל להצטרף לחוויה: "אני חי את החיים שלי באופן הכי ממצה שאני יכול, לא בגלל שאני אומן חושים, אלא כי אני אוהב להיות אומן חושים. אני לא תמיד מבסוט, אין נוסחת קסם. בואו למופע להדהים אותי, זאת חוויה מסוג אחר. בואו תהיו אומני חושים".