איפה הכסף
עם ענת דוידוב

"הודעת תזכורה על כמה כסף יש לנו בשובר"

עו''ד ורואת החשבון אלה תמיר שלמה, אחראית רגולציה פיננסית ב'לובי 99', על תקנות תווי הקנייה ושוברי המתנה, אשר נכנסו לתוקף אתמול


עו''ד ורואת החשבון אלה תמיר שלמה, אחראית רגולציה פיננסית ב'לובי 99', שוחחה עם ענת דוידוב ב-103fm וסיפרה על תקנות תווי הקנייה ושוברי המתנה, אשר נכנסו לתוקף אתמול. 

היא הצליחה והסבירה על השינויים שנכנסו לתוקף: "השינויים שנכנסו לתוקף הם שמאתמול, הוראה ראשונה זה חובת הודעה על כל שובר מעל 20 שקלים גם על הסכום הצבור וגם על תוקפו. את ההודעה צריך לשלוח פעם בשנה לפחות וגם חודש לפני תום התוקף של השובר, חובה שנייה זה הארכת התוקף של השוברים, עד עכשיו זה היה ל-5 שנים והיה אפשר ל-5 נוספות. עכשיו, שובר שצבור בו מעל 150 שקלים החובה תהיה להאריך ב-10 שנים נוספות, זאת אומרת תוקף של עד 15 שנה".

היא המשיכה והסבירה מי תיקח את האחריות על שליחת התזכורות: "מי שצריך להודיע זה מנפיק השובר, אנחנו מגדילים את האחריות מאוד על החברות האלה, כמו ביימי המוכרת בתחום, הן אלה שיהיו חייבות לעדכן אותנו. חוק שירותי תשלום, חוק דומה לחקיקה באירופה מסדיר את האחריות של מנפיקי השובר, כמו מנפיקי אמצעי תשלום. לא כמו כסף מזומן שנאבד והלך הכסף, זה אמצעי תשלום ראוי להגנות כמו כרטיס אשראי".

לסיכום היא סיפרה על התהליך בכנסת עד שהצליחו להגיע לפשרה: "אנחנו בלובי 99 כבר כמה זמן על הסוגיה הזו, אנחנו רצינו שלא יהיה הגבלה לתוקף ושנוכל לפדות את השוברים. ח"כ דוד ביטן היה מאוד נחוש להגן על הלקוחות וזכויותיהם. הפשרה הייתה שכן נאפשר דחייה מסוימת של 4 חודשים רק לגבי החובה להחזיר כסף לשובר במקרה שבו החזרנו מוצר. עד היום אם היינו מחזירים מוצר ששילמנו עבורו בשובר לא קיבלנו את הכסף חזרה לשובר אלא קיבלנו זיכוי לחנות".

עריכה: עידן נאור

14/01/2026
כרטיס אשראי
כרטיס אשראי  |  צילום: ingram image
Paris