הסופרת ליחן שירן הגיעה לאולפנה של ורדה רזיאל ז'קונט ב-103fm ושוחחה עימה על ספרה החדש 'דמייני שקיבלת הזדמנות שנייה', המגולל את סיפורה של נאיה, אישה הנקרעת בין שתי אפשרויות זוגיות הפוכות. "היא מתפצלת לשתי אפשרויות שוות בעיניה", סיפרה לה שירן.
ואכן, נאיה, גיבורת ספרה, נקרעת בין שתי אפשרויות שונות בתכלית זו מזו. "מצד אחד ישנו גיל, עורך דין רגוע, מופנם ורציני שאפשר לסמוך עליו. מצד שני עוז מעיף אותה לעולמות אחרים של חלומות וחוויות", סיפרה הסופרת. "היא שואלת את עצמה מי מהם יותר יתאים לה, ומתאפשרת לה הדרך לבדוק מה יקרה בכל אחת מהדרכים".
בהמשך התייחסה שירן לבריחה מהתמודדות בתוך קשר זוגי, גם כאשר מדובר בבן זוג יציב. "היום, בעידן הטלוויזיה, השלט והפלאפון דואגים לנו לבריחה במקום עימות אישי", טענה. "במקום להתמודד עם האנשים שמולנו, עם המשפחות ועם מערכות היחסים, אנחנו הרבה פעמים בורחים למשהו שמעביר אותנו למקום אחר. השלט הרבה יותר מעסיק אותי כרגע מאשר לדבר או להתמודד עם הבעיה".
"לכל בחירה שלנו יש יתרונות וחסרונות, והחיים הם אף פעם לא סרטי הולמרק שהכול בהם יפה וורוד", הבהירה שירן כאשר נשאלה על המשברים שחווה הגיבורה. "החיסרון הגדול של עוז הוא חוסר היציבות שלו. אי אפשר לסמוך עליו. ברגע שיש משבר, כמו קושי בפריון, הוא לא הופך להיות העמוד שעליו היא יכולה להישען. לעומתו, גיל משדר ביטחון, אבל בא עם צורך מאוד גדול לכבוש את העולם ולהתקדם. גם כשהיא לוקחת אותו לצימר כדי לנשום קצת, הוא לא מסוגל להישאר שם וממשיך בשיחות טלפון. בשני המקרים היא מרגישה לבד".
"בתחילת החיים אנחנו לא שומעות ממש את הקול הפנימי ואת מה שאנחנו באמת צריכות", סיכמה שירן. "ככל שאנחנו מתבגרות, הקול הפנימי הופך חזק יותר וצורח לנו באוזן על מה אנחנו מוכנות להתפשר ועל מה לא. אנחנו מבינות שהחיים משתנים כל הזמן ויכולים להביא עוד משבר בכל שנייה, אבל אנחנו חזקות יותר".