בפתיחת התוכנית גיא פלג ביקש להתייחס לנאומו של רה"מ נתניהו אמש (ש'). מה היה לו לומר?
"לפני 29 שנים הוא הוקלט מסית, מפלג, בשיחה הבלתי נשכחת עם הרב כדורי - השמאלנים שכחו מה זה להיות יהודים, אבל אז ומאז היו שטענו שהוא בסך הכול שוחח לפי תומו עם הרב, שאי אפשר לשפוט אמירה שנקלטה במעין שיחה פרטית, אבל אתמול זה כבר היה נאום כתוב שהוכיח שההסבר ההוא היה שקרי, הפירוד רבותיי, השיסוי איש באחיו, זו דרכו - זו תפיסת עולמו, ואם בדרך יש איזה שהיא נוכלות, אם בדרך גם משקרים אז בזה אין בכלל בעיה, העיקר שהמסר הנורא יתפוס אחיזה. אמש הוא אמר 'המשטרה פושטת על ישיבות ועוצרת תלמידי תורה', שקר נורא, איש לא פלש, איש לא פשט. שקר נורא, לא עקרו אדם... יותר מזה, מספר העצורים סמלי. אפשר לשאול ולהתווכח האם הצעד הזה, המעצרים של האברכים האם הצעד הזה משיג את הטומאה ההפוכה מהרצויה, רבים טוענים שזה מקרב ציבור חרדי לקצוות האלימות", הסביר פלג.
"בכל זאת אנסה להסביר את הרציונל - כל אחד ואחת מכן כפוף לחוק גיוס חובה, בג"ץ הבהיר שאי אפשר לפטור סקטור אחד ואיש לא חושב שהם יביאו לעצור אלפי חייבים בגיוס. אבל מה? כל העניין להדגיש שכולם שווים בפני החוק", טען. "עצרו 19 חרדים, טיפה בים, יש 80 אלף חרדים חייבים בגיוס. עושים עליכם סיבוב, ישראל עייפה, תשושה מהמלחמה ומאובדן החיים, אבל גם מהשסע העמוק, נתניהו הוא השגריר של זה, לכן גם בזה הוא מסוכן לישראל", סיכם גיא.