עתיד מזהיר
עם ניל"י גולדפיין ומלי אלקובי

הכול בכל במקום בבת אחת

חולמים לעשות יותר במקום העבודה? הרי זה משובח • ניל"י גולדפיין ומלי אלקובי, ולצדם אסף יעקובי ואופיר חבקין מאמדוקס, על התגלית המרעישה • פרק 06


זוכרים שפעם, מזמן, כשהיינו קטנים, שאלו אותנו מה נרצה להיות שנהיה גדולים? את התשובה ודאי  הספקתם לשכוח, אבל הרצון הזה לקריירה, הכמיהה למשלח יד שנאהב בשאיפה שהוא יצליח להעניק לנו חיים נוחים, לא שככה עוד מאז. בפרק השישי של עתיד מזהיר, הפודקאסט בהגשת ניל"י גולדפיין ומלי אלקובי על כל התחזיות המרתקות של עולם העבודה העתידי, אירחו השתיים את אסף יעקובי ואופיר חבקין ממערך משאבי האנוש בחברת 'אמדוקס', ויחד חקרו אודות בשורה חדשה ומפתיעה במקומות עבודה לא מעטים, והיא ליצור אפיק קריירה רחב ומגוון יותר, המאפשר הרבה יותר מימוש עצמי. 

"בדרך כלל אתגרים מביאים ליצירתיות", תיארה ניל"י בפתח דבריה. "במשאבי אנוש הלכו למחלקת השיווק, וראו שדוגלים בגישת הלקוח במרכז, וסביבו עושים כל מיני דברים שמתאימים לו. כך עלו על משהו שנקרא 'העובד במרכז'. בארגונים רוצים עובדים טובים, ולכן עושים כל מיני דברים חדשניים, יצירתיים, מיוחדים, ומחוץ לקופסא כדי להביא את הטאלנטים דווקא אליהם".

בתגובה, השיבה מלי: "אחד הדברים שאנשים בשוק העבודה נוטים להתבלבל ביניהם קורה כשהם מסתכלים על הטכנולוגיות החדשות בחברה, ואומרים שמאחר שאינם אנשים עם אוריינטציה טכנולוגית, הדברים הללו  לא בשבילם. זו אחת הפרדיגמות הכי גדולות כי ניתן להשתמש בטכנולוגיות סופר מתקדמות מבלי להיות טכנולוגי". 

"מה שאנחנו רואים היום בחברות זה את היכולת לעשות זאת במימדים גדולים מאוד כי הטכנולוגיה התפתחה. הבינה מלאכותית מאפשרת את התהליך הזה", שיתף חבקין בפועלה של החברה בתחום החדשני והמבטיח. "פעם היית צריך להכיר מישהו שיכיר את הפוטנציאל שלך, לעשות את זה בחברה גלובלית בהיקפים כאלה של כוח אדם, למצוא את הפוטנציאל באדם ולהתאים לו את ההזדמנויות שמוציאות את הכי טוב ממנו, וזה התהליך שאנחנו מובילים כרגע". 

"לפעמים יתרון החברה הוא באיתור יהלומים חבויים"

ואיך ניתן להסתכל על כך ממקומנו כעובדים? "עולם העבודה השתנה מאוד בשנים האחרונות", סיכם אסף. "אם בעבר התפיסה הייתה, 'בוא נתכנן, ארגון אולי סביב המקום הפיזי', מה שקרה בקורונה זה פיזור, כל אחד יכול לעבוד עבור כל אחד, בכל מקום, כל שעה. והארגון צריך לשנות תפיסה, במקום להסתכל על המקום צריך להסתכל על האדם ולשים אותו במרכז. עוד אלמנט של האדם במרכז הוא לשאול איך אנו כחברה יכולים להתאים בין הצרכים העסקיים שלנו לשאיפות העובד. הקסם נעשה במקום שקוראים לו 'marketplace', והעובד יכול בעזרת הטכנולוגיה לומר מה הוא רוצה לעשות בקריירה. לפעמים יתרון החברה הוא באיתור מה שנקרא 'יהלומים חבויים' - אנשים שיש להם את הפוטנציאל אבל הם לא מאמינים בעצמם". 

עריכה: נויה חסון ומיכל קדוש 

28/03/2023

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


גרפיקה: אלון כץ
Paris