גבי מביע את דעתו על תעמולת הבחירות של הרב שמואל אליהו, המועמד לתפקיד הרב הראשי, ותוהה מדוע זקוקה מדינת ישראל לשני רבנים ראשיים - האזינו!
"אני בנו של הראשון לציון הרב מרדכי אליהו זצ"ל, אנהיג כרב הראשי לישראל רבנות מאירת פנים המחברת ומחבקת, ומובילה את עם ישראל על כל חלקיו בדרכי נועם ודרך ארץ". עד כאן הציטוט ואני מוכן, על חשבוני, להוסיף את החתימה. באמת עליי - בדרכי נועם ודרך ארץ ושימותו הערבים.
עכשיו נפנה אל השאלה שלא העסיקה את הממסד הפוליטי המושחת במשך כל שנות המדינה ורק היום, פתאום, החלו מלמולים רפים סביב הנושא למה בכלל צריך שני רבים על לשכותיהם, על עוזריהם ויוצקי המים על ידיהם, מכוניות, פנסיות ומה לא? אם צריך שני מנהיגים רוחניים לשני הציבורים - האשכנזי והספרדי בישראל יש כמובן כמה שאלות. כמחצית המדינה כבר אינה מוגדרת כאשכנזית או כספרדית.
עקב נישואין בינעדתיים צמח לנו דור חדש של ישראלים שלהם אב ספרדי ואם אשכנזייה או להיפך. ממי יקבלו את הסעד הרוחני - מהחליפה או הגלימה? מהמצנפת של פורים או מהכיפה האשכנזית? ואם באמת צריך שני רבים, אז למה לא נשיא ספרדי ונשיא אשכנזי? למה לא ראש ממשלה ספרדי ואחד אשכנזי? למה שבשער הנבחרת לא יעמוד שוער ספרדי ולידו שוער אשכנזי? ומה עם האוטובוס המסיע את נוסעי השכונות הספרדיות? האם אין מקום לשני נהגים - אחד בהיר ואחד כהה? ומה לגבי נשיא בית המשפט העליון? שם באמת מרוכזת העוצמה המשפטית ויש לנו עכשיו רק נשיא אשכנזי. ולמה לפני המיקרופון הזה יושב חתיכת אשכנזי לבד? הנה, יש לי כאן כיסא מיותר שאני יכול למשוך אותו למיקרופון ועליו נושיב מנחה מזרחי ונחלק בינינו את העבודה - הוא יראיין מזרחיים והלפלף האשכנזי יראיין אשכנזים, או שהוא יראיין גברים והאשכנזי יראיין נשים.
עכשיו תגידו לי, בטרחנותכם כי רבה, שזה לא אותו הדבר ובכל זאת יש מנהגים שונים אצל העדות, אבל עיקר העיקרים הרי הוא האמונה באלוהינו ואלוהי אבותינו וזה מחבר את כולכם. אני אומר "כולכם" כי אני לא מאמין לא באלוהים אשכנזי ולא בספרדי. שאלה טובה: אלוהים, מה הוא - לבן או שחום? הוא לובש חליפת ארמני או מצנפת עיראקית? אלוהים מדבר כמו אשכנזי או כמו מזרחי? אלוהים אוכל לארוחת בוקר מעמול או קרואסון? וכשהוא שומע מוזיקה, הוא שומע מוזיקה מזרחית או את שלמה ארצי? והאם אלוהים בכלל יודע מי הכי גדול בתורה והכי מתאים להיות הרב הראשי?