טלי זינגר, מנהלת הקמפיין של הילרי קלינטון בישראל, מתייחסת לכישלונה של המועמדת הדמוקרטית בבחירות. בהמשך מצטרף לשיחה מנהל הקמפיין של טראמפ בישראל צביקה ברוט - האזינו
מנהל הקמפיין של טראמפ בישראל: "אפשר לישון בשקט"
מנהלי הקמפיינים של טראמפ וקלינטון בישראל ניתחו את הפתעת הבחירות עם גבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "לא הפנמנו את עומק המיאוס של הציבור מהממשל הסטנדרטי ומהבירוקרטיה"
דונלד טראמפ חגג הבוקר את נצחונו בבחירות לנשיאות ארצות הברית. מנהל הקמפיין שלו בישראל, צביקה ברוט, אמר לגבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "סגן הנשיא הנבחר מייק פנס דיבר איתנו. הייתה אמונה אמיתית. הם היו בטוחים שהם ינצחו. היו להם תרחישים על ניצחונות דחוקים. הם לא חשבו שזה יהיה ברמה כזו סוחפת. כולנו לא הפנמנו את עומק המיאוס של הציבור בהמון מקומות מהממשל הסטנדרטי ומהבירוקרטיה הרגילים. ראינו את זה גם ב'ברקזיט' בבריטניה ובאי-אישור משאל העם בקולומביה. טראמפ היה מבחינתם האיש הנכון בזמן הנכון".
"זה לא שאין לו (לטראמפ) מגבלות או מגרעות, כי יש לו, אבל גם המועמדת שמולו לא חפה מבעיות", הדגיש ברוט. "בסופו של דבר יש שני מועמדים שאף אחד מהם לא מושלם, אין דבר כזה מועמדים מושלמים. בסופו של יום מי שהולך להצביע - וטוב שמצביע, כי לא להצביע זו אופציה פחות טובה - צריך לנקות את רעשי הרקע ואולי אפילו לסתום את האף, ולבחור את מי שהכי מתאים כרגע והכי משקף את מה שהמצביע מאמין בו, שהכי יקדם את האג'נדות שהוא חושב שהן נכונות. והרוב המשמעותי של האמריקנים בחר באופן רם וברור בדונלד טראמפ".
גזית הזכיר את ההטרדות המיניות של טראמפ ואת ההתבטאויות הגזעניות שלו. "רוב הציבור האמריקני לא מסכים עם האשמות האלה וגם 75% מהציבור האמריקני שחי בישראל. את האופציה של להחליף את העם פסלנו כבר לפני שנים בהקשרים ישראלים", השיב ברוט. "כל מי שהיה חשוב לו נשיא שיגבה את ישראל וחשוב לו הקשר עם ישראל והאג'נדה שלו היא במרכז, לא שמאל ולא ימין ואין לו שום כוונה לקצץ בסיוע והוא לא יעשה את זה עכשיו (הצביע לו). לפני הבחירות שאלו אותנו איך נדע שלא יהפוך את עורו אחרי הבחירות וענינו שאי אפשר לדעת לא לגביו ולא לגביה. אי אפשר לקבל הבטחות בחירות כפשוטן בלי לחקור לעומק. צריך לראות מה הוא אומר בפומבי, מי הצוות שמקיף אותו, מה הוא עושה מאחורי הקלעים, ובכל הפרמטרים האלה ישראל יכולה ללכת לישון בשקט".
טלי זינגר, מנהלת הקמפיין של הילרי קלינטון בישראל, ניתחה את הפסד המועמדת שלה: "מאוד נדיר שמפלגה זוכה בקדנציית נשיאות שלישית ברצף (אחרי השתיים של אובמה), זה לא קרה לדמוקרטים מאז מלחמת האזרחים. החלוקה של המדינות בין קלינטון לטראמפ, בין הדמוקרטים לרפובליקנים, היא החלוקה שהייתה כמעט בכל מערכות הבחירות האחרונות, החלוקה הקלאסית בין מדינות "אדומות" ל"כחולות". אין בה חידוש".
"אובמה הצליח במדינות שקלינטון לא הצליחה בהן מכמה סיבות", אמרה זינגר, "היו אנשים שהסוקרים לא חשבו שייצאו להצביע, ויצאו. מי שהגיע לקלפי (יותר מהצפוי) אלה אנשים לבנים שלא סיימו אוניברסיטה. זו הסיבה שכל כך הרבה סקרים טעו. ובנוסף, היו אנשים שהכחישו בסקרים את התמיכה שלהם בטראמפ. בעיני הציבור, למרות הגישה המאוד מתקדמת, חדשנית וליברלית של קלינטון, היא נחשבת חלק מהממסד, היא לא הצליחה להתגבר על זה. טראמפ הצליח. ויש מעמד ביניים שההכנסה הריאלית שלהם לא עלתה ב-20 השנים האחרונות. הם מאשימים בזה את הממסד".
"התקשורת התמקדה בסיפורים על האי-מיילים של קלינטון במקום להתעסק במדיניות שלה", טענה זינגר. "טראמפ דיבר בשפה שדומה לזו של ברני סנדרס, לאלה שמרגישים שלקחו להם את המדינה. ואז הוא יכול להאשים את התקשורת בצורה מקארתיסטית ולהאשים את השחורים והנשים".