ענת דוידוב שוחחה עם יושב ראש ארגון 'תחבורה בדרך שלנו' שהתייחס לרפורמת התחבורה הציבורית החדשה של שר התחבורה ישראל כ"ץ: "מי שמשבח את התוכנית הזו - טועה"
שר התחבורה הודיע היום (ד') על רפורמה בתחבורה הציבורית וצירוף כרטיס ה'רב קו' לקווי מוניות השירות שיכלול סבסוד ממשלתי ומתן הנחות בשימוש בכרטיס. ליאור גוטמן, כתב כלכליסט, הסביר את עיקרי הרפורמה: "יחד עם תעריף מוזל במעברים בין רכבת לאוטובוסים, מעתה משרד התחבורה גם מכשיר את כל קווי המוניות השירות שהיו מוקפאים עד היום. מה שמיוחד במוניות שירות שהן נכללות בסטאטוס קוו ומותרות לנסיעה בשבת. הבשורה השנייה ברפורמה מתייחסת ליוזמת 'נעים לירוק' הקוראת לעשרות אלפי אנשים לא לנסוע בכבישים בשעות העומס בתמורה להוזלה כספית. זו יוזמה שהוקפאה וכיום היא חוזרת למשחק".
חבר הכנסת דב חנין התייחס גם הוא לרפורמה וטען: "אנחנו נאבקים כבר שנתיים על מוניות השירות. זהו אמצעי תחבורה מאוד חשוב שמשלים את האוטובוסים והרכבות, מוניות השירות הן פתרון מצוין לבעיית התחבורה בסוף שבוע. אחד הקשיים הוא לא היה משתלם להחזיק מוניות שירות ולכן מספר מוניות השירות הלך והצטמצם. אני מברך את הרפורמה וההוזלה של התחבורה הבין עירונית שתאפשר לאנשי הפריפריה להגיע למרכז במחירים מוזלים יותר. אנחנו רוצים שלאזרח יעדיף לנסוע בתחבורה הציבורית מאשר ברכב הפרטי, כיום לא כך המצב".
לשיחה הצטרף איתי חיים מארגון 'תחבורה בדרך שלנו' שהתייחס לרפורמה של השר: "הרפורמה כוללת את מוניות השירות ותוכנית התעריפים בתחבורה הציבורית. מוניות השירות הוא שירות משלים של התחבורה הציבורית, ההגדרה המקובלת לתחבורה ציבורית היא הסעת המונים, מוניות שירות הוא רק שירות משלים שמסוגל להסיע עד עשרה אנשים במונית, יש להתייחס אליו ככלי עזר בלבד. אני חושב שבוצעה ברפורמה רק חצי מהעבודה ולא הייתי ממהר להתלהב ממנה. אני אכן שמח שהולכים לאמץ את התעריפים הנמוכים בנסיעה הבין עירונית, אך יש לשים לב שמדובר על הטבה שרלוונטית רק על כרטיס יומי בין עירוני. מדובר על תוכנית לא אפויה, מי שמשבח את התוכנית הזו טועה- מדובר בבלוף".
עריכה: איתמר זיגלמן