איפה הכסף
עם ענת דוידוב

"הפקירו את ההבטחה לקרב את הפריפריה למרכז"

תושבים על חשבון תושבים? מפעיל עמוד הפייסבוק 'בארכבת' העביר ביקורת קשה על הקו החדש שהשיק שר התחבורה וצמצם את תדירות הרכבות לצפון


מפעיל עמוד הפייסבוק 'בארכבת' ונוסעת קבועה בקו נהריה-באר שבע התייחסו להחלטה לצמצם את מספר הרכבות שחולפות בקו: "כשיקרה האסון הבא אנחנו נדע מי האשם".

תדירות הרכבות בקו נהריה-באר שבע/תל אביב צומצמה לצורך תגבור הקו המהיר החדש בין תל אביב לירושלים. הנוסעים התלוננו על עומס חריג בקרונות, דחיפות ומאבקים על מקומות ישיבה וצפיפות בלתי נסבלת. חן בן נון, שמבלה מידי יום כ-3 שעות ברכבת שיתפה: "החל מה-15 לספטמבר קו הרכבת מתחנת נהריה לבאר שבע עבר שינוי תהומי. השינוי נבע מהעובדה שהקרונות הועברו לירושלים ולתחנת הרכבת החדשה. כנראה לא נלקחו בחשבון אספקטים לוגיסטיים נוספים וכתוצאה מהעברת הקרונות אנו הנוסעים נפגענו בצורה דרסטית".

"מידי יום אנו חווים רכבת עמוסה מאוד, לאורך הדרך אנשים מבוגרים ונשים בהריון נדרשים לעמוד כי אין מקומות ישיבה פנויים ומכיוון שיש עומס במסדרונות אין לנו את היכולת להגיע אפילו לשירותים. המזגנים לא מצליחים להתמודד עם כמות האנשים הגדולה והתחושה היא של קופסת סרדינים אחת גדולה. אין מקום אפילו כדי להניח את התיק על הרצפה. לעיתים קרובות הרכבת מגיעה אל הרציף ומרוב שהקרון מלא אי אפשר להיכנס אליה".

"מעבר לכך", הוסיפה, "הרכבת כבר אינה רכבת ישירה ולכן אנו נדרשים לזמני המתנה ארוכים במהלך החלפת הרכבות הפרבריות. אילולי אשתמש בתחבורה הציבורית אזדקק לרכב ואאלץ לעמוד בפקקים וזאת מבלי שציינתי את העלויות נלוות".

לשיחה הצטרף מעוז יינון, מפעיל עמוד הפייסבוק 'בארכבת': "פרויקט הרכבת לירושלים נמשך כבר 17 שנים, לא רק ששכחו להזמין קרונות כוח, כשאנחנו מבררים מתי הם יגיעו אנחנו מגלים שהם כנראה בכלל לא הוזמנו. אנחנו לא נוסעים מפונקים אלא נוסעים שנמצאים בסכנה שעולים על רכבת עם 1600 נוסעים בעוד שהיא יכולה להכיל רק 800. במקרה של בלמים שיעלו באש, תופעה שקורית לעיתים קרובות, אנחנו נדרוס אחד את השני. וזה מבלי לדבר על הנכים והקשישים שנפגעים מהצפיפות".

"לאחרונה החלטנו לצאת בקמפיין גיוס המונים על מנת להחזיר את הרכבות בצפון. אנחנו קוראים לציבור לסייע לנו עם מימון הקמפיין כדי שנוכל לפנות לבג"ץ על מנת להחזיר את הרכבות. הרכבת לירושלים נוסעת ריקה לעת עתה. ניתן להחזיר את הקרונות כבר עכשיו לצפון אך התקבלה כאן החלטה שערורייתית של שר התחבורה והגורמים האחראיים. כשיקרה האסון הבא אנחנו נדע מי אשם. רכבת ישראל מפקירה את הפריפריה ואנחנו סובלים".

חן בן נון הצטרפה לדבריו וסיכמה: "מדובר באוזלת יד של הממשלה. מתייחסים לתושבי הצפון כאזרחי סוג ב'. חשבו שברגע שיסירו את הקרונות אנחנו לא נפעל ולא נגיב. אנחנו נגיע לתקשורת נעלה את המודעות ונפגין, נגייס את ההמון הנדרש עד שנחזיר את הרכבת לעבוד כראוי".

 

רכבת ישראל מסרה בתגובה: "החלטה לקיצור מסלולה של רכבת אחת בקו נהריה התקבלה לצורך הפעלת הקו המהיר, לאחר הצגת כל החלופות האפשריות".

עריכה: איתמר זיגלמן

09/10/2018

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


בנימין נתניהו והשר ישראל כץ
בנימין נתניהו והשר ישראל כץ  |  צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90
Paris