איפה הכסף
עם ענת דוידוב

"אנחנו נבוא אליכם"

מה מעניק הביטוח הלאומי לנפגעי פעולות האיבה? • מסתבר שלא מעט • מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי הבטיח: בניגוד למוקדי שירות אחרים, אצלם דווקא עונים


שלא נדע ושלא נצטרך לדעת לעולם: מה מעניק הביטוח הלאומי למי שנפגע מפעולות איבה מבחינת תרופות, טיפולים ואובדן הכנסה? מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי, נדרש לסוגייה. תתפלאו אבל השירות הוא עד הבית, או עד בית החולים. הביטוח הלאומי כאן בשבילכם.

מנכ"ל ביטוח לאומי מאיר שפיגלר שוחח עם ענת דוידוב ב־103fm והסביר כיצד המוסד מטפל בנפגעי פעולות האיבה ומשרד הביטחון: "אנחנו עוזרים בכל דבר הנוגע לסיוע - גם נפשי וגם גופני, וגם סיוע הנוגע לפרט מבחינת הכנסה, ריהוט, טיפול ונגישות.

"קודם שמעתי את אמיר דהן, מנהל הקרן לפיצויים ברשות המיסים, שאמר ששם צריך קודם להגיש תביעה. אצלנו לא צריך להגיש תביעה. בביטוח הלאומי יש מרכזי חוסן שמספיק אפילו ליצור איתם קשר טלפוני, ואנחנו מגיעים מייד אל הפונה ונותנים לו את כל הסיוע הנדרש".

למרות שלדברי שפיגלר נשמע כאילו קל להגיע לסיוע דרך הטלפון, לא פעם אזרחים המתקשרים למשרד ממשלתי כזה או אחר מוצאים את עצמם על הקו במשך שעות עד שמישהו עונה להם. שפיגלר הבטיח כי במרכזי החוסן המצב שונה: "יש נגישות מוחלטת. וגם במקרים כאלה הביטוח הלאומי מגיע אל המבוטחים והנפגעים. אנחנו מקבלים מידע על מישהו שנפגע ואושפז, ואנשי הביטוח הלאומי מגיעים לבית החולים, בוחנים את מצבו של המטופל ומסייעים לו בכל דבר ועניין.

"אם חלילה מישהו נדרש לעבור ניתוח שאי אפשר לבצע בארץ אלא רק בחו"ל, הביטוח הלאומי יממן לו אותו. גם אם זקוקים לתרופות מחוץ לסל - הביטוח יממן. אם כתוצאה מהפגיעה מישהו נדרש לסיוע של בן או בת הזוג ונעדר מהעבודה - גם את זה הביטוח יממן. הביטוח הלאומי מלווה לכל אורך הדרך".

כל מקרה לגופו

האירועים האחרונים בדרום בהחלט נכללים בקטגוריות של הביטוח הלאומי לנפגעי פעולות איבה. שפיגלר הסביר כי רק לאחרונה הטמיעו במוסד נוהל חדש, וכעת הם יודעים על כל אירוע נקודתי שקורה. "אם במהלך הזמן נגרם נזק נפשי כלשהו לאדם מעוטף עזה, אנחנו מכירים בנזק המצטבר לעניין הזכאות והוא יכול לקבל את כל הסיוע מהביטוח.

"כל מקרה לגופו", הדגיש שפיגלר. "אנחנו מסייעים למשפחה ולסביבה שעוטפת את הנפגע, גם בצורה ישירה וגם עקיפה. אני כמנכ"ל מעביר מסר חד וברור: חובתנו היא לסייע וללוות כל אחד מהנפגעים".

הצוותים שלכם הגיעו לבתי חולים כדי לספר לאנשים על הפעילות שלכם ועל העזרה שאתם נותנים?

"ודאי שהגענו אל המאושפזים ואנחנו כבר מטפלים בהם", השיב. "אנשים שלא נדרשו לטיפול רפואי במוסד כלשהו אלא חוו חרדה, אנחנו יוצרים איתם קשר על בסיס מידע לגבי המקום שבו אירע הפיגוע. באמצעות מרכזי החוסן יוצר הביטוח את הקשר שלו אל התושבים - שאגב, אנחנו לא מחכים שהם יבואו אלינו. באמצעות מאגרי מידע שיש לנו וממשקי תקשורת עם משרד הבריאות, אנחנו יוצרים איתם את הקשר. הביטוח הלאומי נקרא לדגל", סיכם.

אז אם אתם חווים נזק נפשי או פיזי, אל תהססו לפנות למוקדים עליהם דיבר שפיגלר. ואם לא - הם כבר יגיעו אליכם.

  

עריכה: מיכל דאבי

13/11/2018

הצטרפו לערוץ הווטסאפ של 103fm


ביטוח לאומי
ביטוח לאומי  |  צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90
Paris