פעם היה פה ערוץ אחד, ומאה אחוז רייטינג. היום עולם התקשורת עבר מתיחת פנים כה מסיבית, והצליח לשנות את צורתו מקצה לקצה. אראל סג"ל התייחס לשינויים בגדולים שהתרחשו בעשור האחרון, וגם: למה נטפליקס הפכה למפלצת, ומה תפקידם של הפודקאסטים?
שלא תגידו שלא אמרנו לכם את זה קודם, אבל לתפיסתו של סג"ל השינוי הכי גדול בתרבות ובאומנות בעשור האחרון הוא מותה של הטלוויזיה הליניארית והקולנוע האיכותי, "הטלוויזיה הופכת להיות בסטרימינג וצפייה לפי דרישה. אנשים צופים בסדרות בבינג' מתי שהם רק רוצים. נטפליקס הפכה למפלצת בעשור האחרון, ואחריה הגיעו עוד החברות הגדולות כמו אפל, אמזון ודיסני. חברות ההפקה הופכות להיות החברות שמשדרות סטרימינג ועוקפות את הטלוויזיה המסורתית שנמצאת בסוג של ההלוויה של עצמה".
איתמר פליישמן התייחס לדבריו, וטען שההלוויה יצאה לדרך ואי אפשר לעצור אותה, "המנכ"ל של נטפליקס אמר פעם שהאויב הכי גדול שלו הוא שעות השינה של הצרכנים ולא המתחרות. הם הכריזו כאן מלחמה לא רק על הרגלי הצפייה הישנים אלא גם על היקפי הצפייה. התוכן נהפך לפרטור ולכמות שאף אחד לא יכול לעמוד בה. במקביל לעלייה של נטפליקס הייתה העלייה של חברות הקומיקס. מי יכל לדמיין שחברה כמו מארוול לפני עשור תהיה החברה שהכניסה את הסרט הנצפה ביותר בהיסטוריה תוך פחות מעשור".
סג"ל הגיב לדבריו, והצליח לשפוך נקודת אור על התחזית הקודרת, "אנשים צורכים היום תוכן מורכב גם באמצעות האזנה לפודקאסטים. זה שינוי שגם הופך את התוכן למלך ואנשים כל הזמן מחוברים לספקי תוכן 24/7. אני רואה בזה תהליך טוב. זה נכון שבסוף פחות קוראים ספרים, אך בפועל כמות התוכן והמידע גדלים".