15 אלף כלי רכב חוצים את קריית אונו מדרום לצפון בשעות הבוקר ואחר הצהריים. ראש העירייה, ישראל גל, החליט להעביר חוק עזר עירוני להטלת מס גודש על כל הרכבים שחוצים דרכו. האם אכן תהיה אגרת גודש בכניסה לעיר?
"למעלה מ-15 אלף כלי רכב של נוסעים שאינם גרים בקריית אונו חוצים מדי יום את רחוב לוי אשכול, רחוב פנימי בתוך העיר וגורמים לזיהום, פקקי תנועה, רעשים ותאונות דרכים. 40% מכלל תאונות הדרכים בעיר קריית אונו הם ברחוב הזה. זה הופך את קריית אונו לעיר מעבר".
אין לנו אגרת גודש בינתיים ומדובר בתהליך של חקיקה בעירייה.
"אנחנו במשך שנים נלחמים על הכבישים עוקפים שבשל התנגדויות של רשויות הם לא מקדמות אותם. נוח להם שעוברים דרכנו. משרד התחבורה באוזלת ידו אומר שאנחנו נסתדר בינינו, כל עוד הוא יכול לחסוך כסף, למה לו להתערב? אם לפני עשר שנים היו חוצים אותנו בין 5-7 אלף כלי רכב, עכשיו כבר המספר הוכפל וזה עתיד לעלות. אני צריך לדאוג לאנשי עירי ולכן נתתי הנחיה להקים חוק עזר עירוני".
בכמה כסף מדובר של אגרת עומס?
"מדובר בין 12 לעשרים שקלים למעבר, שאינו מיועד לתרומת התקציב של העיר אלא לקרן לשיפור התחבורה הציבורית. כמו שהקמנו את התחבורה הציבורית בשבת שעובדת נפלא כיום, אנחנו נשדרג את תחנות האוטובוסים".
אתה לא מחפש לך עוד מקור הכנסה?
"חד וחלק לא. כשיהיה חוק עזר שיאושר יהיה מצוין בו למה הכסף מיועד. מדובר בחוק עזר מאוד מקובל בעולם המערבי. כשרוצים לעודד תחבורה ציבורית ראויה עושים נתיבים מיוחדים לתחבורה הציבורית ומזרזים את הקמת הרכבת הקלה. המדינה צריכה לעשות את זה".
עריכה: איתמר זיגלמן