הסטודנטית לקולנוע וטלוויזיה רוזי בובר על פלטפורמת MyThrift.store, שבה יכולים אנשים להציע ולבקש תחפושות. בובר: "הפיילוט הזה לתחפושות עלה לפני כשבוע וחצי, כאשר אנחנו עובדים על המיזם החברתי לביגוד יד שנייה במסגרת האקסלרטור של אוניברסיטת תל אביב".
"זו בעצם פלטפורמה מקוונת שמיועדת למכירה, קנייה ובקשה של ביגוד יד שנייה", סיפרה בובר והוסיפה: "ולרגל פורים הרמנו איזשהו פיילוט חינמי, שהוא ללא מטרות רווח, שמיועד לתחפושות יד שנייה".
בהמשך הסבירה מאיפה מגיעות התחפושות. "אנחנו בעיקר פונים לאנשים במדיה החברתית, בפייסבוק, באינסטגרם, ומזמינים אותם להעלות את כל התחפושות שלהם לאתר שהקמנו במיוחד עבור הפיילוט הזה", אמרה, והוסיפה: "אם יש לך תחפושת למכירה, את יכולה להיכנס לטופס קשר באתר MyThrift.store, להעלות תמונה של התחפושת, להוסיף פרטים כללים כמו מידה, מיקום והאם את מוכנה למשלוח".
ואם אני רוצה נגיד לקבל תחפושות.
"יש לנו בעצם 2 חלקים באתר, אנשים יכולים להעלות ולבקש תחפושות. אנחנו יושבים בצד השני ועושים כל מיני חיבורים. אם מישהו למשל פרסם תחפושת של ליצן, ואנחנו רואים שמישהו אחר מחפש את זה, אז אנחנו מנסים לקשר ביניהם ובעצם להגדיל ככה את הסיכוי למכור ולמצוא תחפושת שאתה צריך לפורים".
מתי התחיל כל המיזם הזה?
"הפיילוט הזה ספציפית עלה לפני שבוע וחצי. אנחנו עובדים על מיזם של פלטפורמה מקוונת למכירה, קנייה ובקשה של בגדי יד שנייה כבר 4-3 חודשים במסגרת אקסלרטור של מרכז היזמות של אוניברסיטת תל אביב".
וזה רץ מפה לאוזן?
"אנחנו מפרסמים את הפיילוט עצמו במדיות החברתיות. זה הולך מאוד מאוד חזק. קיבלנו כבר מאות תחפושות ועשינו עשרות מאצ'ים בין אנשים. זה איזשהו צורך שעלה בעקבות זה שהרבה תחפושות השנה לא הגיעו בגלל כל בהלת הקורונה".
נגיד שאני מצאתי תחפושת אצלכם, איך זה מגיע אליי?
"אנשים מתנהלים בזירה הפרטית שלהם. אם מצאת איזושהי תחפושת, את צריכה לפנות אלינו בטופס ייעודי באתר, זה מגיע אלינו ואנחנו בעצם עושים את הקישור הזה בין האנשים".
כלומר זה יגיע אליי הביתה בסוף, אבל די מהר כדי שאני לא אתקע בלי.
"נכון, יש לך גם אפשרות לאיסוף עצמי, כי את תתנהלי בסוף מול הבן האדם הזה, תתאמו ביניכם".
עריכה: אמיתי דואק