סיוון פרידמן יוסף מנכ"ל חברת drill שביצעה מחקר על תשדירי משרד הבריאות ועל האפקטיביות של אפקט ההפחדה, הביאה את הפרטים על המחקר. "בדקנו חמישה תשדירים של משרד הבריאות ובחנו כיצד אנשים מגיבים בתת המודע שלהם לפי התשדירים השונים. איתרנו את הרגשות שלהם וכך בדקנו אם המסר עבר בצורה אפקטיבית או פחות", הסבירה, "פחד צריך להיות במינון נמוך שגם יהיה לאורך זמן ואפקטיבי. הפחד צריך להיזהר איתו, ולהיות מאוד מדוייקים, כי הרגש הוא מאוד חשוב לגרום לאנשים להתנהג בצורה מסויימת ולהשפיע עליהם, מצד שני כשמפחדים יתר על המידה זה גורם לאדישות, וזה מה שקרה בקמפיינים האלו".