אתמול דנה הממשלה בהטלת מגבלות נוספות על הציבור במטרה למגר את ההתפרצות המחודשת של נגיף קורונה בישראל. אחת מהמגבלות עוסקת בתחום התחבורה הציבורית, ולפיה על נהגי האוטובוס לנסוע עם חלונות פתוחים וללא מזגן. יוסי יעקבי, בעל חברת 'תור עד' שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103fm על משמעות החלטת הממשלה.
לדברי יוסי יעקבי, בעל חברת 'תור עד', נסיעה בחודשים יולי-אוגוסט באוטובוס ללא מזגן, עם חלונות פתוחים שווה לבילוי בסאונה. "לפני שמתחילים לנסוע הנהג לא ירצה לנסוע. נהגים לא יעלו על המכונות ולא ירצו לסבול". הוא הסביר כי לנהג יש חלון קטן והאוטובוס הוא מעין 'אקווריום'. "היום האוטובוסים סגורים, אין חלונות, כל האוטובוסים סגורים הרמטית. גם אם מזגן מתקלקל, באותו רגע איפה שאתה נמצא, אתה מחליף אוטו".
הוא ציין כי כל אדם מכיר את גל החום שמכה בו כאשר הוא פותח את רכבו, לאחר שעמד זמן מה בשמש. לכן, "הנהג בא לפני כל נסיעה ומדליק את האוטו לחצי שעה-שעה, שהאוטו יתקרר, שיהיה נעים. אם ייסע בלי מזגן הוא יקבל מכות והוא עצמו לא ירצה". הוא סיפר כי רק לפני חודש אישרו להם להסיע 46 אנשים, "אנחנו מוודאים ש-4 כיסאות אחרי הנהג לא יושבים, ואנשים אנחנו מוודאים שעולים עם מסכות. אין מה לעשות. אני עובד עם משרד הביטחון, ממושמעים החיילים חבל על הזמן, אין לי מילים. ממושמעים, עולים עם מסכות, שומרים". לכן, הפתרון לטעמו לעליה בנתוני התחלואה הוא "לנסוע עם מזגן ב-46 איש ולהמשיך. אם יגבילו ל-20 בוא נסגור וזה הכול".
בהמשך, הביע את דעתו על הממשלה שדנה באפשרות להטיל מגבלה כזו, ותהה: "הם פעם עלו על אוטובוס? הם יודעים מה זה אוטובוס? קודם כל שיעלו על אוטובוס ויראו. אני בענף 40 שנה, בענף הזה יש 600 חברות, 22,000 משפחות מתפרנסות, אנחנו כבר 4 חודשים לא עובדים. יש לנו מחויבות למשרד הביטחון, אם זה לא היה - לא היינו עובדים. הנהגים שלי בחל"ת, אני בתור בעל חברה גם נהג, גם סדרן, אז אני אומר חבל על הזמן - אי אפשר לנסוע. אי אפשר לעבוד".
עריכה: עופרי גליכמן