כ-2,000 חסידי ברסלב שוהים כשבועיים בבלארוס, ומקווים כי תתקבל ההוראה במסגרתה יוכלו לחצות את הגבול לאוקראינה, כדי לשהות סמוך לציון של רבי נחמן מברסלב באומן. חיים ויצנדלהר שגם נמצא שם, טען כי הם התעקשו ללכת לשם בגלל המכתב ששלח פרויקטור קורונה פרופ' גמזו לנשיא אוקראינה, ובהמשך אף האשים את פרופ' גמזו באנטישמיות.
בפתח דבריו ביקש הברסלבר להודות לצלב האדום הבלרוסי על ההשקעה הרבה בשיפור תנאי השטח של החסידים בגבול אומן, "הם השקיעו רגע רגע בכדי להקל על התנאים המחרידים בהם אנחנו נמצאים. אם זה במים, אוהלים, שמיכות, ושירותים ניידים שהביאו היום לראשונה. רק בלילה האחרון פינו מפה שלושה אנשים עם מכות קור", סיפר והדגיש כי הטמפרטורות מאוד נמוכות ויש גשם שוטף. "אנשים עם כיסאות גלגלים, זקנים, נשים וטף ישנו תחת כיפת השמיים".
כשנשאל מדוע בחרו להגיע למקום חרף דרישת המדינה, הסביר כי מי שגרם להם להגיע לשם הוא לא אחר מפרופ' רוני גמזו. "הוא שלח מכתב לנשיא אוקראינה, ואני לא נכנס עכשיו לתוכן האנטישמי שבו,הוא עקף את כל הכללים הדיפלומטים, זאת אומרת שהוא מאמין בצדקת דרכו וחושב שהחסידים לא יכולים להגיע לאומן כי הם מפיצי מחלות. אז אנחנו מאמינים בצדקת דרכנו כי רבנו הבטיח לנו והשביע אותנו להגיע לציון שלו בראש השנה".
כספית לא אהב זאת בלשון המעטה: "כואב לי כי אתם אחים שלי, אבל לא מצטער על מה שקורה לכם עכשיו, אתם בישלתם את זה. עכשיו אתה תחת כיפת השמיים, סופג גשם ומאשים את כולם באנטישמיות".
מגל בתגובה: "אבל למה נסעתם? אמרו לכם לא לנסוע".
בהמשך, העלה מגל נקודה חשובה, שכן לשמוע תקיעת שופר בראש השנה זו מצווה מדאורייתא, אבל לעלות לציון של רבי מחמן זו איננה מצווה מדאורייתא. החסיד הסביר באריכות מדוע זה כלל לא משנה עבורם, ואמר: "ולעלות להפגנות בבלפור זו מצווה מדאורייתא? וללכת למרכזי קניות או לחופי הים? איפה חופש הדת? אנחנו כבר שבועיים כאן בבלארוס, אנשים צמודים אחד לשני, אז איך אף אחד לא חלה? איפה ההדבקות ההמוניות שכולם מדברים עליהן? אנחנו צועדים לעבר אומן ואנחנו נלחם על זה עד טיפת דמנו האחרונה. גם אם כל הדרך תהיה מלאה בחרבות ובסכינים שלופים אנחנו נזחל לציון של רבנו, ואף אחד לא יצליח לעצור אותנו. גם לא האנטישמי שגרם לכל זה, ויראה אותנו שם שומרים על ההנחיות".
עריכה: עדן בן ארי