נגיף הקורונה מביא עמו לא רק קשיים בריאותיים וכלכליים; הקושי הנפשי המתלווה למשבר, אם בגלל ההפרדה מהאוכלוסייה המבוגרת, מגבלות התנועה או חוסר הוודאות, הופכות הפעולות היום יומיות למורכבות, בוודאי כשמדובר בילדים צעירים הנאלצים פתאום ללמוד בבית הספר כמו תמיד - אבל מרחוק.
כיצד ניתן לשמור על שגרת הלמידה של מיומנויות קריאה וכתיבה בימים טרופים אלה?
פרופ' אסתר עדי יפה, ראש התוכנית להתפתחות הילד בבית הספר לחינוך באוניברסיטת בר אילן סיפרה על הקשיים הפדגוגיים בעולם המורכב של הקורונה: "הבסיס של קריאה וכתיבה הוא דיבור, ועל זה אנחנו כן יכולים לעבוד. צריך לרדת מהלחץ של הקריאה והכתיבה".
בהמשך דבריה, הוסיפה: "אי הוודאות מרובה על הוודאות, קשה לנו מאוד לתכנן תוכניות, לכן ניתן לחכות קצת ולהרגיע את ההורים. הקושי הוא בעיקר שלהם".