איגוד המהנדסים, הקבלנים והאדריכילים מוחים על החלטה שבה תוגבל האפשרות לחפירה לעומק של יותר מעשרה מטרים בפרויקטים חדשים שיבנו בסמוך לרכבת הקלה. יגאל גוברין, יו"ר איגוד המהנדסים לבנייה ולתשתיות הסביר על הבעיתיות של מהלך שכזה. "אנחנו לא מתנגדים לרעיון או לתוכנית של המטרו, אנחנו חושבים שזה אחד הדברים הטובים שיכולים לקרות, אנחנו תומכים בכך מאוד. הנקודה שלנו מתייחסת לאספקט ההנדסי. קבעו באופן מאוד מקובע תנאי אחד כללי לגבי הנושא של עומק החפירה, וזה בעצם נובע משני דברים, עומק הביסוס, ועומק המרתפים. אלפי דונמים ילכו לאיבוד. הנדסית צריך להסתכל על זה אחרת ולא לקבוע גובה אחד באופן שרירותי".