יום הרווקים הסיני וימי הקניות חלים בחודש הנוכחי, נובמבר. איתי חזן, ראש מערך DATA ודיגיטל בכאל, סיפר על ההצלחה של אתרי הקניות דווקא השנה בצל משבר הקורונה.
איתי חזן עדכן כי על סמך מחקר מקיף שבוצע, נמצא כי: "הישראלים ירכשו כמעט 50 אחוז יותר משנה שעברה ויחצו לראשונה את רף מיליארד השקלים ברכישות אונליין, גם באתרים ישראליים וגם מחו"ל. , רואים נובמבר חזק מתמיד. הישראלים לא יצאו לחו"ל השנה ולא בילו בנופשים במהלך הקיץ לכן אמרו לעצמם 'בואו נפצה את עצמנו בגאדג'טים שחלמנו, בבגדים שתמיד חלמנו, בוא נקנה מוצרים מחו"ל כי וויתרנו על הנופש'. כמובן גם האתרים הישראליים קופצים בצורה גבוה, הם ימכרו השנה פי 2 לעומת אשתקד. אתרים בינלאומיים יצמחו בקצב של קצת יותר מ-30 אחוז ואנחנו רואים מגמה מאוד חזקה ודווקא מדבר על הישראלי החכם".
לטעמו, "הקורונה בעצם תרמה ליצירת הצרכן הישראלי הנבון לא קונים רק מגן מסך או כיסוי לשואב אבק. הישראלים נכנסים לאתרים ייעודיים, אתרי אופנה בחו"ל השנה ימכרו פי 2 לישראלים לעומת שנה שעברה שזה מספרים באמת-באמת גבוהים. צריך לתת תעודת כבוד לאזרח הישראלי שרוכש הרבה יותר באתרים בישראל, הם יצמחו השנה פי 2 לעומת שנה שעברה ואנשים התרגלו. רואים כניסה של קהלים חדשים לאינטרנט, קצת יותר מבוגרים, אנשים שאולי בעבר קצת יותר חששו. יש הרבה מאוד קמעונאים שהתאימו עצמם למצב, יצרו נכסים דיגיטליים משמעותיים ומציעים את מרכולתם באינטרנט ויודעים לתת את הפתרון".
באשר לאופי הקניות, אמר חזן: "אנחנו רואים אחריות בצריכה. אופי הקניות הרבה יותר אחראי ומדויק, אנשים מחפשים כנראה בצורה יותר טובה. אנחנו רואים שמתאימים את היקף ההוצאות להכנסות. למי שיש מוציא יותר וכנראה רוצה לפנק את עצמו בעולמות אחרים, אם לא נופש קונים סלון חדש או יופי של טלוויזיה. אנחנו רואים תנועה אחרת לסופרמרקטים מחוץ לערים, לא קונים באותו קצב שקנו בעבר".
עריכה: עופרי גליכמן