בתוך הפקק האין סופי: מגפת הקורונה הביאה איתה שקט יחסי על הכבישים אך לאחר הסרת ההגבלות וחזרת המשק לעבודה חזרו גם הרכבים של כולנו לעלות על הכבישים ואיתם כמובן הפקקים הארוכים. הנהג הישראלי עומד בפקק בשעות העומס ובשל מחסור בתחבורה ציבורית הפקקים מתארכים גם בשעות שאינן אופייניות לשעות העומס הרגילות כמו שעות הבוקר והצהרים - מפת הכבישים הפכה לעמוסה לעייפה. אורי יוגב, לשעבר ראש אגף התקציבים ויו"ר ארגון פיוצ'ר מוביליטי לתחבורה חכמה, ומיטל להבי סגנית ראש עיריית תל אביב, מחזיקת תיק התחבורה בעירייה התייחסו לעומס בכבישים.
אורי יוגב הסביר: "אני לגמרי לא מופתע הכול טריוויאלי אנחנו פשוט לא זוכרים. קודם כל הפקקים היו מזעזעים גם קודם עכשיו חזרנו אז חזרנו במכה, כי כולם בארץ. מצד אחד יש דברים שהתפתחו קצת, אפליקציות התחבורה הציבורית, ויש עוד כמה דברים. מצד שני עברה עוד שנה גדלנו בעוד כמה אחוזים נוספו לנו מאה אלף ומשהו מכוניות על הכביש, יש באמת את אירועי הקורונה הבסיסי שגרם להרבה מאוד אנשים לחשוש מהתקהלויות, עכשיו התחבורה הציבורית חוזרת. אז צריך לעשות דברים. עוצמת הפקקים תגרום לנו קודם כל לעשות שינויים כי כן גילינו שאפשר לעבוד מרחוק, אז לא כולם ביחד חוזרים לעבודה. צריך לחזור לעולם הקודם לשנות התנהגות של אנשים, בתקווה שתהיה פעם ממשלה ויש מהלכים מדיניים שאפשר לעשות".
בהמשך עלתה לשידור מיטל להבי סגנית ראש עיריית תל אביב, מחזיקת תיק התחבורה בעירייה, וניסתה לנתח את מה שקורה בתל אביב ומחוצה לה: "החזרה מהקורונה עם התחבורה הציבורית שלא תפקדה מההתחלה והרכבת שהורידה את התדירות, והחשש מהמחלה העבירו אנשים חזרה לנהיגה ברכב פרטי הרבה כולם בארץ אנחנו לא רואים את כולם על הכבישים, הסיפור הזה של שעות שיא ושעות עומס כבר לא קיים. אני נתקלת בפקקים גם בסופי שבוע כשאתה רואה את המכוניות מלאות באנשים ובאמת קשה לצפות את הפקקים עכשיו כי הם קורים באמצע היום ולא רק בשעות הבוקר".
כשנשאלה על כך שכשנוסעים בכבישי הארץ אין כמעט כביש או דרך שלא חופרים בה כולם מתנקזים למקום צר וזו התוצאה, השיבה: "אני לא רואה את כל הארץ אני בהחלט רואה את זה במטרופולין ובגוש דן, אנחנו עסוקים בלייצר פתרונות, מאוד ברור לנו שאת העומס בדרכים אי אפשר לפתור בלבנות עוד כבישים אין איפה להכניס אותם בערים בנויות חתך הרחוב מוגבל ולכן אנחנו מייצרים את אותם פתרונות שיאפשרו לבן אדם לוותר על הרכב ולעבור לאלטרנטיבה. עד שתהיה ממשלה ויהיה אפשר להשתמש בכלים מדיניים וכל אחד מאיתנו מחזיק וחושב שיש כלים שאפשר היה לקדם באמצעותם את המעבר או את הצמצום השימוש ברכב פרטי אבל כרגע מה שאנחנו עושים בתל אביב אנחנו מעבירים כמה שיותר אנשים על דו גלגלי כשאני רואה את עשרות הרוכבים בתל אביב אני מחייכת לעצמי ואומרת עשרה אחוז מהם עזבו את הרכבים ועברו לדו גלגלי או לתחבורה ציבורית הוא משחרר את הכביש ליתרת הנהגים וכל מי שפועל כך משחרר את הכביש".
עריכה: רעות מתתיהו ארגון