103FM
103FM
האזנה לשידור החי
עכשיו בשידור
איפה הכסף
עם ענת דוידוב

קרב המותגים - רונאלדו מול 'קוקה קולה'

שלומי לחנה, יועץ אסטרטגי ושיווקי, על התקרית: "מערכת יחסים בין מותג ללקוח הן ארוכות טווח ואירוע ספורדי כזה לא אמור להשפיע"


קפטן נבחרת פורטוגל, כוכב הכדורגל כריסטיאנו רונאלדו, תועד במהלך מסיבת עיתונאים כשהוא מזיז בקבוקי 'קוקה קולה' מהשולחן וממליץ לשתות מים. בעקבות המהלך השנוי במחלוקת, נפלה מניית החברה בכ־1.67 אחוזים, והתגובות כמובן לא איחרו לבוא. 

קשה לומר אם זה מהלך מתוכנן או ספונטני

שלומי לחנה, יועץ אסטרטגי ושיווקי ומרצה במסלול האקדמי המכללה למנהל שוחח עם ענת דוידוב והביא פרטים נוספים על הידיעה: "קשה לנו מאוד להגיד אם זה מהלך מתוכנן או ספונטני, אך אנו צריכים לשאול את עצמנו איך זה ישפיע גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך על המותג ועל המניה. מערכות יחסים בין מותגים ללקוח הן משהו ארוך טווח אז קשה לי להאמין שאירוע ספורדי בוטה ככל שיהיה ישפיע בטווח הארוך, אלא אם כן רונאלדו יאמץ אג'נדה כזאת וילך איתה לאורך זמן". 

בהמשך דבריו, הוסיף: "אנו מדברים במשך 20 שנה על מגמת הבריאות, ואנו לא רואים ירידה בערך המניה של של 'קוקה קולה', אלא היא רק צומחת. אין ספק שרונאלדו הוא דמות משפיעה ומנהיג דעה, אך באותה נשימה הלקוחות הרבה יותר מתוחכמים מאיתנו. הם יכולים להצהיר שהם במגמת הבריאות, אך אחר כך לראות את אם המשפחה קונה קולה. הלקוח יכול גם לחתור לחיות באורח חיים בריא וגם מדי פעם לפנק את עצמו, וזה בסדר גמור". 

עריכה: מיכל קדוש 

16/06/2021
הישארו מעודכנים