שלשום (ב') אישרה הוועדה המסדרת בכנסת את הרכב הוועדות הקבועות, והדבר עורר זעם בקרב חברי האופוזיציה; אשר טוענים כי אין בכך שיקוף של יחסי הכוחות בין הקואליציה לאופוזיציה. הבוקר שוחחו בן כספית וינון מגל עם חברת הכנסת גלית דיסטל־אטבריאן (הליכוד) שהגיבה לדברים. בהמשך, התייחסה לביקורת שהשמיעה בוועדה המסדרת כלפי השר זאב אלקין (תקווה חדשה).
בפתח השיחה קבלה חברת הכנסת גלית דיסטל־אטבריאן על הסיקור האוהד, לדבריה, לו זוכה ראש הממשלה החדש נפתלי בנט. "אי אפשר לקרוא לזה סיקור אוהד, זה גרוטסקי ומביך. אפילו בצפון קוריאה היו מנסים לטשטש קצת. דווקא כשהם (התקשורת) הופכים לחנפני העל של האדם העליון בנט, זה יותר ברור. השאלה היא כמה אנשים מתחילים להבין שהנדסו להם תודעה במשך שנים".
בהמשך, זעמה על חוסר האיזון, להגדרתה, בוועדות הכנסת: "הייעוץ המשפטי נעלם, דברים שעפ"י חוק אסור שיעשו. תמיד הייתה אופוזיציה וקואליציה, תמיד היו ניגודי עניינים. מה שקורה בוועדות היום לא קרה מעולם באף כנסת. יש מחויבות לשמור על ייצוג פרופורציונלי של סיעה בוועדות. כרגע סיעה בת 29 ח"כים, כוחה כמעט שקול לכוחה של סיעה בעלת 6 ח"כים", והוסיפה: "הגוש הלאומי, המסורתי, הציוני הגדול בארץ, כוחו הדמוקרטי כרגע שקול לכוחם של מצביעי הרשימה המשותפת".
בהמשך הגיבה לטענות על התבטאויותיה בוועדה המסדרת כלפי השר זאב אלקין, שחשף את הרומן שניהל בריאיון בסוף השבוע האחרון: המשבר שאלקין עובר כרגע עם שיקול הדעת הקלוקל שלו גם עם הפרסום האיום ונורא הזה עם סיפור האהבה עם מריה שנמרח בכותרות העיתונים ומה שקורה בכנסת קשור אחד לשני – פריקת כל עול. משהו עובר על בן האדם הזה. בעיניי הוא נמצא במשבר אמצע החיים, אדם שיוצא מהציונות הדתית, שם את הניאוף שלו, פירוק 2 משפחות, כולל ילדים, אישה שנבגדה וגבר שנבגד בפרונט כסיפור אהבה בין רומיאו ליוליה".
בן כספית הזדעזע למשמע דבריה, ואמר: "יום אחד תאזיני לעצמך ותשאלי 'מה עבר לי בראש'". על כך השיבה חברת הכנסת: "אם תנסה לחלץ ממני תחושת אי נוחות – לא יעזור, מתה על עצמי ועל האופן בו אני מתבטאת". אך בן לא חדל, והוסיף: "אני מנסה לחלץ ממך מודעות עצמית. את המינוי האישי של אחד שאני לא זוכר בכמה נשים הוא בגד, כשאת מדברת על ילדים, ולא יודעת שיש לרה"מ לשעבר שלנו בת בכורה. זה הקטע של מודעות עצמית".
ח"כ דיסטל־אטבריאן, השיבה: "הוא הראשון שמתרברב בזה. לא הכול מתחיל ונגמר בנתניהו. תנסה להמשיך הלאה".
עריכה: עופרי גליכמן