לאור הפריצה המחודשת של נגיף הקורונה בישראל, ממשלת בנט החליטה להאריך באופן משמעותי את הרשימה של המדינות האדומות. על כך שוחחה ענת דוידוב עם גיל סתיו, סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת 'ישראייר', אשר ביקש להסביר כיצד החלטה זו פגעה בענף התיירות.
בתחילת דבריו התייחס לשינוי שחל בפעילות החברה בעקבות ההחלטה: "'ישראייר' נערכה לקיץ טיפה חם יותר, החזרנו עובדים מחל"ת במהלך חודש יוני ובחודש יולי ראינו גידול משמעותי בהזמנות. עכשיו באוגוסט אנחנו רואים שינוי – מצד אחד האטה בהזמנות, הרבה יותר הזמנות של הרגע האחרון, ואנחנו רואים שאנשים משנים את הטיסות בהתאם לצבעי המדינות. אנשים לא מוותרים על החופשה שלהם, הם פשוט פחות רגישים לאיפה היא תהיה, העיקר שתהיה חופשה והם יוכלו לטוס לחו"ל", וציין: "אני חושב שאנחנו נמצאים בסדר גודל של 50 אחוז ממה שתכננו ורצינו להיות באוגוסט הזה".
בהמשך הגיב לטענה כי נתב"ג לא נסגר אפילו ליום אחד במשך כל תקופת משבר הקורונה: "הייתה טיסה יומית אחת ליעד אחד בלבד, פרנקפורט, שכל מי שטס וחזר ממנו היה צריך אישור ועדת חריגים. כשאנחנו אומרים שסוגרים את השמיים אנחנו מתכוונים לזה שכל אדם לא יכול לטוס לאן שבא לו ולקבל לבד את ההחלטה אם הוא רוצה להיכנס לבידוד או לא", והשווה את המצב למתרחש במדינות אחרות: "אם מסתכלים על מפת הטיסות באירופה היא בעשרות מונים יותר ממה שקורה בישראל, וישראל גם לא מאפשרת לתיירים ולזרים להיכנס".
בהקשר זה הסביר כיצד סגר נוסף ישפיע על הענף: "אין ספק שאם הפעילות תצנח דרמטית תהיה לזה השפעה קשה על ענף התעופה ועל התיירות בכלל. במקרה הזה הממשלה צריכה להבין שיש פה ענף שהוא הראשון שנפגע ועדיין לא התאושש מהמשבר. הם צריכים לייצר איזשהו מנגנון, כי היום אין יותר חל"ת ויש בכל הענף אלפי עובדים שאין להם פתרון. יש גופים בענף שאין להם ברירה והם כרגע צריכים לפטר את האנשים שגייסו בחודש יוני".
עריכה: יעל טלמן