משרד התחבורה עתיד לתת רישיון לשירות ההסעות באבל, אבל מדוע בעלי מגבלויות אינם יכולים להשתמש בשירות? עו"ד מיכל שיק הרטוב, ממונה תביעות ארציות בנציבות שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות הסבירה את הקושי לשימוש בשירות על ידי בעלי מוגבלויות: "כל השירות שנקרא שירות מותאם ביקוש, המדינה מסבסדת אותו במיליוני שקלים, הם לא לקחו בחשבון את הנגישות מספיק. אם מדברים על מאה רכבים בכל גוש דן, יש רק בשלושה רכבים רמפה שנגישה לבעלי מוגבלויות. הרמפה היא רמפה אחורית, אדם עם כסא גלגלים יצטרך לחכות הרבה זמן לשירות הזה, וגם כשהוא יגיע יהיה לו קשה לרדת מהמדרכה אל הרכב".
יובל וגנר, יו"ר עמותות נגישות ישראל סיפר: "הגשנו עתירה שמדברת על אפליה שיטתית ומתוחכמת תחת הכותרת 'פיילוט'. מדובר באנשים שהכי צריכים את התחבורה הציבורית, הקשישים אלה שבכסאות גלגלים, העיוורים, מדובר בסדר גודל של 600 אלף איש שנוסעים בתחבורה ציבורית. במקרה של הבאבל שמחנו על הפתרון הזה, הוא פתרון ראשון שמאפשר מהבית להגיע ליעד ממקום למקום. זה פתרון מדהים, אבל מה? בחלם. אין מילים לתאר את החוסר הגיון הציבורי שבכספי ציבור פשוט מפלים".