משרד האוצר הציג היום (א') תוכניות שאפתניות בתחום התשתיות לעשור הקרוב, בהיקף חסר תקדים של כ־110 מיליארדי שקלים. למעשה, מדובר ב־26 פרויקטים גדולים לרבות הקמת קווי רכבת קלה נוספת במרכז ובירושלים, ולא כולל המיזם הענק של הקמת מטרו בגוש דן. שר האוצר אביגדור ליברמן אמר בתדריך לעיתונאים כי לאחר שיעבור תקציב המדינה בכנסת, "נשחרר כמות גדולה של פרויקטים". ענת דוידוב שוחחה עם רכז תשתיות באגף התקציבים איליה כץ, שהגיב לדברים.
בפתח דבריו אמר כץ: "אנחנו מקווים שתקציב המדינה 2022-2021 יאושר ממש בקרוב בכנסת, כי הפרויקטים ברובם מתאפשרים באמצעות זה שיש לנו תקציב מדינה מאושר. כשאין תקציב - הפרויקטים נתקעים". כמו כן, עדכן: "כל הפרויקטים נמצאים בשלבי ביצוע שונים, והם מתוקצבים באופן מלא, ככל שנדרש תקציב".
כץ הוסיף כי הפרויקטים שפורסמו, "מתוכננים לעשור הקרוב, לרבות המטרו שאושר עכשיו למעשה בממשלה", אך הפרויקט המשמעותי ביותר לדעתו זה "הקו הכחול והסגול בירושלים". באשר לשיתוףפעולה עם חברות פרטיות, אמר: "הממשלה הולכת לתת דגש על פרויקטים בשיתוף המגזר הפרטי, והדבר מאפשר מינוף של תקציב המדינה לטובת פרויקטים שיש להם כדאיות כלכלית. חוץ מזה, שיטות הרכש האלה הרבה פעמים מגלמות בתוכן תמריצים גבוהים לעמידה בלוחות זמנים והתייעלות".
עריכה: עופרי גליכמן