אם אתם מאזינים לנו עכשיו, רוב הסיכויים שאתם זוחלים בכביש.
בחודש האחרון נרשמה עליה של יותר מעשרים אחוזים בהיקף התנועה בישראל, לעומת התקופה שלפני הקורונה. 20 אחוזים יותר!
בימים האחרונים דווקא נרשמו שני אירועים שאמורים להקל על המצב:
- ועדת הכספית אישרה את אגרת הגודש - כל מי שייכנס לגוש דן ישלם ואז יחשוב פעמיים לפני שהוא נוסע ברכב הפרטי.
- הרכבת הקלה ערכה את נסיעת המבחן הראשונה שלה מפתח תקווה, דרך תל אביב ועד בת ים. בשנה הבאה החלק הראשון שלה כבר אמור לצאת לדרך.
שני המהלכים הללו אמורים להקל על הפקקים, אבל הן טיפה קטנה בים של הפקקים ועומסים בלתי נסבלים.
במקרה של אגרת הגודש, גם יש מי שטוענים שמדובר במס לא הוגן על אזרחי ישראל, שיפגע דווקא בחלשים שלא יוכלו להגיע לתל אביב.
שרת התחבורה אומרת שתם עידן הרכב הפרטי, והיא כנראה צודקת אבל היא לא מציעה שום חלופה הגיונית שפועלת כבר היום כמו שצריך.
מי שרוצה להגיע לעבודה או לאסוף את הילד מהחוג חייב עדיין להשתמש ברכב הפרטי. התחבורה הציבורית לא ברמה מספיק טובה מבחינת מסלולים, תשתיות ותדירות הנסיעות.
שלא לדבר על הצפיפות ברכבת או השמש הקופחת בתחנות האוטובוס.
הפתרונות, אם בכלל, יגיעו רק בעוד עשור, אחרי כל החפירות ועבודות התשתית.
מדינת ישראל הייתה צריכה להתעורר הרבה יותר מוקדם ולכן השנים הקרובות צפויות להיות סיוט בכבישים, אפילו יותר מהיום.
ועד אז? קחו אוויר ותהיו סבלנים בכבישים. ותגבירו את הרדיו - לפחות אתם לא לבד.